ایران با ۲ شرکت چینی برای تحویل 270 واگن قرارداد بست

رسانه‌های چین اعلام کردند ۲ شرکت چینی برای تحویل ۲۷۰ واگن به ایران قرارداد بستند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از کای‌ایکسین، شرکت‌های سازنده واگن‌های قطار در چین 22 قرارداد جداگانه برای تحویل واگن قطار به ایران منعقد کرده‌اند. ایران تلاش می‌کند تا بزرگترین سیستم ریلی شهری را در خاورمیانه ایجاد کند.

براساس اطلاعیه‌ منتشرشده، شرکت بین‌المللی نورینکو چین از یک قرارداد 100 میلیون دلاری برای ساخت 70 واگن برای تحویل به متروی تهران خبر داد.

شرکت نورینکو معمولاً در زمینه ساخت وسایل و تجهیزات نظامی فعالیت می‌کند و برای ایران در زمینه ساخت سیستم‌های حمل و نقلی براساس قرارداد منعقد شده کمک می‌کند.

در سال 2015 بر اساس سرمایه‌گذاری مشترک 1.3 میلیارد دلاری قراردادی برای تولید و عرضه حدود یک‌هزار واگن به متروی تهران امضا شد. این سرمایه‌گذاری مشترک، قراردادی برای ساخت واگن موردنیاز خط 6 متروی تهران بود که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تکمیل شود.

در یک قرارداد جداگانه، شرکت CRRC توافق جداگانه‌ای را برای ساخت 200 واگن باقی‌مانده در تهران به جای چین منعقد کرده است، سفارش اولیه این واگن 315 عدد بوده است.

حسین رجب صلاحی مدیرعامل اداره حمل و نقل راه‌آهن ایران گفته است؛ این قراردادها سطح صنایع ایران را افزایش داده و فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد خواهد کرد.

601

کد خبر: 742284

وب گردی

وب گردی