امضای تفاهم نامه واحد باغملک و نیروی انتظامی شهرستان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد باغملک به تشریح برنامه های واحد در حوزه اجتماعی در سال 95 پرداخت.

دکتر ایمان زنگنه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد باغملک در سال 95 گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد باغملک مهمترین فعالیتی که از ابتدای سال 95 تا کنون انجام داده با توجه به نقش و اهمیت منطقه ای که در شهرستان دارد، شناسایی دلایل و معضلات حوزه اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: از جمله این آسیب های اجتماعی می توان به 4 مورد طلاق،نزاع جمعی، خودکشی و اعتیاد اشاره کرد و بر اساس آن جلسات مختلف با حضور کارشناسان برگزار شد و امیدواریم نتایج این تحقیق جامع و کامل با تکیه بر مشاهدات عمومی و تخصصی اساتید در سال 96 به مراجع ذیصلاح اعلام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد باغملک گفت: در این میان راهکارهای پیشنهادی ما برای کاهش این آسیب های اجتماعی بررسی خواهد شد و شاید این کار به عنوان اولین تجربه ای باشد که در کشور انجام شده باشد که یک معضل اجتماعی به صورت یک کارگروه چند جانبه به صورت بومی بررسی می شود و در این راستا راهکار های اجرایی آن ها را به مراجع مربوطه اعلام می کنند.

وی اضافه کرد: این پروژه در 6 ماه دوم سال 95 آغاز شد و در 6 ماه اول سال 96، تمامی پوروپوزال و صورت مسئله های تعریف شده به نتیجه خواهد رسید.

دکتر زنگنه افزود: از جمله سایر برنامه هایی که در سال 95 در حوزهای اجتماعی در واحد باغملک برگزار شد می توان به همایش های مختلف آموزشی در زمینه مشکلات و مسائل بهداشتی و درمانی، همایش ازدواج سالم و روابط اجتماعی سالم اشاره کرد که با همکاری ادارات مرتبط مانند بهداشت و درمان برگزار شده است.

وی تاکید کرد:همچنین چند همایش در زمینه پیشگیری از اعتیاد با همکاری نیروی انتظامی برگزار شد و یک تفاهم نامه نیز با نیروی انتظامی شهرستان در زمینه کاهش جرم و بزهکاری منعقد شد و بر اساس آن بنا شد دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری کلاس ها و همایش های آموزشی از یک طرف ، و نیروی انتظامی نیز با معرفی معضلات و گروه های هدف از طرفی دیگر بتوان با همکاری یکدیگر این مسائل و مشکلات را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد باغملک بیان کرد: همچنین یک همایش در سطح شهرستان برای بزرگداشت شهدای مدافع حرم برگزار شد تا بتوانیم عنوان یک پدیده نوظهور فرهنگ ایثار و شهادت را در منطقه ترویج دهیم و 3 نفر از مدافعان حرم نیز از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند.

خبرنگار: نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده : زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 742299

وب گردی

وب گردی