تاکنون چند نفر برای انتخابات شوراها در استان تهران ثبت نام کردند؟

 معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت: در مجموع 3 هزار و 86 نفر طی سه روز گذشته به عنوان نامزد پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح این استان ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز سیدشهاب الدین چاوشی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد یک هزار و 941 نامزد در حوزه شهری و یک هزار و 145 نفر در حوزه روستایی داوطلب انتخابات شوراها شده اند.
وی اظهار کرد: از مجموع نامزدهای ثبت نام کرده انتخابات شوراها در سطح استان تهران 308 نفر زن و 2 هزار و 778 نفر نیز مرد هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: برهمین اساس تاکنون بیشترین آمار ثبت نام نامزدها با 714 نفر مربوط به حوزه شهری تهران و کمترین آمار ثبت نام نیز با 16 نفر مربوط به حوزه شهری فیروزکوه است.
به گفته چاوشی، امروز و در سومین روز از زمان نام نویسی در مجموع 215 نامزد در حوزه شهری تهران نام نویسی کردند که شامل 182 مرد و 33 زن بودند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین به افرادی که قصد ثبت نام به عنوان نامزد انتخابات شوراها را دارند توصیه کرد که اصل مدارک موردنیاز را همراه داشته باشند و ثبت نام خود را به روز آخر موکول نکنند.
معاون استاندار تهران گفت: 6 هزار و 200 صندوق اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در کل استان پیش بینی شده که بخش اعظم آن را برای حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات منظور شده است.
چاوشی افزود: شوراهای اسلامی 19 شهر استان تهران دارای کرسی های هفت الی 9 نفره هستند که پنجمین دوره انتخابات شوراها دراین شهرها به صورت الکترنیکی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، کار ثبت نام داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی از روز یکشنبه(30 اسفند) آغاز شده و تا یکشنبه(6 فروردین) ادامه دارد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در روز 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.

کد خبر: 742314

وب گردی

وب گردی