بیش از 37 درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند/ بومی گزینی موجب کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی و ناهنجاری های فرهنگی شده است

دکتر میرزاده با بیان اینکه بیش از 37 درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه های کشور 53 درصد است.همچنین 34.5 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده با اشاره به سیاست های دانشگاه در زمینه تمرکز زدایی ، گفت: در راستای تمرکز زدایی و چابک سازی بسیاری از واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادغام و یا منحل شدند به طوریکه از 472 واحد و 109 آموزشکده سما در مهر 92 به 335 واحد و 140 آموزشکده سما در بهمن ماه 95 رسیدیم.

دکتر میرزاده با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری دانشگاه‌آزاد اسلامی در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی اقدامات بسیاری صورت گرفته است ، گفت: در همین راستا تعداد رشته محل های مقطع کارشناسی ارشد 7 هزار و 568 و تعداد رشته محل های مقطع دکتری به 2 هزار و 338 رشته محل افزایش پیدا کرد.

رییس دانشگاه‌آزاداسلامی همچنین به بومی گزینی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تا کنون 96 درصد در مقطع کاردانی ،91 درصد در کارشناسی، بیش از 71 درصد در کارشناسی ارشد و حدود 50 درصد در مقطع دکتری بومی گزینی شده است که این امر علاوه بر اینکه موجب کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی شده و تبعات مناسب و خوبی از نظر فرهنگی نیز داشته است.

وی با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی حدود 50 درصد دانش آموختگان دانشگاهی ایران را تشکیل می دهند، گفت: دانشگاه آزاداسلامی دارای حدود 6 میلیون فارغ التحصیل است که سرمایه بزرگی برای این دانشگاه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی متعلق به مردم است ، گفت: یکی از زیباترین جلوه های آن تاسیس و حمایت مردم است و تمامی دستاوردهای امروز دانشگاه آزاد اسلامی حاصل همین حمایت هاست.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/منتشرکننده: آخوندی

کد خبر: 742341

وب گردی

وب گردی