ترزا می: حمله روز گذشته عملیاتی تروریستی علیه دموکراسی آرام است

ترزا می نخست وزیر انگلیس در سخنانی در مجلس عوام این کشور درباره حمله به لندن گفت: تحقیقات درباره حمله روز گذشته در جریان است. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر؛ ترزا می افزود: حمله روز گذشته عملیاتی تروریستی علیه دموکراسی آرام است. سطح تهدید موجود بسیار بالاست و امکان تکرار این حمله وجود دارد. عامل این حمله در انگلیس بدنیا آمده و پلیس و دستگاههای اطلاعاتی او را می شناسند.
ترزا می همچنین گفت: با دولتهایی که از حمله لندن آسیب دیدند در تماس هستیم.

وی افزود: بودجه مبارزه با تروریسم را تقویت کردیم و در پنج سال آینده اموال بیشتری را در این موضوع سرمایه گذاری خواهیم کرد.

نخست وزیر انگلیس افزود: عامل حمله روز گذشته زاده انگلیس است و این حمله با انگیزه ایدئولوژی اسلامی به وقوع پیوست. در یورشهای روز گذشته هشت نفر بازداشت شدند و امروز تدابیر امنیتی بیشتری در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت : هیچ دلیلی نیست که بگوییم حملات قریب الوقوع بیشتری انجام نخواهد گرفت.

نخست وزیر انگلیس خاطرنشان ‏کرد‏:‏ ما ترس نداریم و ‏اراده ما در مقابل ‏تروریسم تضعیف نخواهد ‏شد. نیروهای امنیتی بسیاری از حملات تروریستی را دفع کرده اند.

وی افزود: باید ایدئولوژی را که اشخاصی را به دست زدن به این چنین حملاتی سوق می دهد شکست دهیم.

ترزا می گفت: در صورتی که شهروندان به شخصی مشکوک شدند می بایست مراتب را فورا گزارش کنند.

نخست وزیر انگلیس افزود: زندگی خود را با همان وحدت هدف و ارزشهایی که ما را گرد هم می آورد ادامه خواهیم داد، که خود اینها ضامن شکست دادن تروریستها هستند.

وی گفت: شهروندانی از 11 کشور جزو زخمی های حمله شب گذشته در لندن هستند که در بیمارستان بستری شده اند. 12 انگلیسی، سه فرانسوی، دو رومانیایی، چهار نفر از کره جنوبی، یک آلمانی، یک لهستانی، یک ایرلندی، یک چینی، یک ایتالیایی، یک آمریکایی و دو یونانی در این حمله زخمی شدند که در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته اند. پلیس انگلیس پیشتر اعلام کرده بود حال هفت نفر از 29 مجروحی که در بیمارستان بستری شده اند، وخیم است.

نمایندگان پارلمان ‏انگلیس امروز پنجشنبه ‏طبق روال عادی نشست ‏خود را برگزار کردند و ‏در حالی است که روز ‏گذشته در نزدیکی نهاد ‏قانونگذاری انگلیس ‏عملیات تروریستی انجام ‏گرفته بود. ‏

تایید :سرلک

کد خبر: 742416

وب گردی

وب گردی