دانشکده پست و مخابرات عضو آکادمیک اتحادیه جهانی مخابرات شد

رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات گفت: این دانشکده به عضویت آکادمیک اتحادیه جهانی مخابرات، پذیرفته شده است.

به گزارش ایسکانیوز، وحید یزدانیان افزود: به روز رسانی و بازنگری دوره های آموزشی از برنامه های دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در سال گذشته بوده است که بر این اساس دانشجویان با مفاهیم جدید در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دانشکده آشنا شدند.

وی به طراحی دوره های کوتاه مدت به عنوان یکی دیگر از فعالیت های انجام شده در زمینه افزایش کیفیت آموزشی در دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات اشاره کرد و افزود: در سال جاری حرکت جدیدی در این دانشکده آغاز شده است که در این راستا دوره های آموزشی بامحوریت لبه های تکنولوژی مانند اینترنت اشیا، نسل پنجم ارتباطات سیار و رایانش ابری طراحی و اجرا شد.

رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات فعالیت مهم و متمایز این دانشکده در سال ۹۵ را همکاری گسترده با اتحادیه جهانی مخابرات اعلام کرد و گفت: پس از سالها رخوت و رکود فعالیت های آموزشی بین المللی، دو دوره آموزش بین المللی با همکاری اتحادیه جهانی مخابرات برای کشورهای آسیا و اقیانوسیه در ایران برگزار شد و این اقدام مهمی در زمینه آموزش های بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کشور بود.

یزدانیان تاکید کرد: یک دوره آموزشی در زمینه طراحی نقشه راه پهن باند سیار با حضور فعالان این حوزه ازکشورهای مختلف آسیا و اقیانوسیه برگزار شد و مولفه های اقتصادی مدیریت طیف به عنوان یکی از منابع کمیاب نیز دومین دوره آموزش بین المللی بود که در اواخر پاییز سال ۹۵ برگزارشد.

وی اظهار داشت:: به همین دلیل دانشکده به عضویت آکادمیک اتحادیه جهانی مخابرات پذیرفته شده است.

رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات افزود: فارغ التحصیلان این دانشکده به عنوان نیروهای متخصص باید بتوانند در پروژه های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشته باشند و ما در این زمینه اهتمام داریم تا آموزش ها به صورت صرفا تئوری ارائه نشود و برای همین منظور آزمایشگاه های این دانشکده بیشتر از گذشته تجهیز شده است.

منبع: مهر

کد خبر: 742423

وب گردی

وب گردی