سوله ورزشی و یادمان شهدای گمنام واحد بیضا، اردیبهشت 96 به بهره‌برداری می‌‌رسد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا از بهره‌برداری پروژه‌های سوله ورزشی و یادمان شهدای گمنام این دانشگاه همزمان با سالگرد راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا ملایی در تشریح دو پروژه در دست ساخت این واحد دانشگاهی اظهار کرد: پروژه مربوط به ساخت سوله ورزشی به مساحت 2450 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال بوده که اکنون با پیشرفت 85 درصدی در حال ساخت و تجهیز است.

وی ادامه داد: پروژه ساخت یادمان شهدا واحد بیضا با مساحت 200 مترمربع و با پیشرفت فیزیکی 80 درصد فعال است که هر دو این پروژه‌ها، اردیبهشت امسال همزمان با سالگرد راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی به بهره‌برداری خواهند رسید.

ملایی به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های سال 1396 این دانشگاه پرداخت و اولویت‌های امسال را ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و درآمدهای غیرشهریه نام برد و گفت: سال جدید موضوع تغییر کاربری یکی از سوله‌های دانشگاه به سردخانه مواد غذایی مورد توجه است و اکنون در حال مطالعه و پیگیری این طرح هستیم که در صورت تایید و موافقت سازمان مرکزی در سال جدید اقدام به راه‌اندازی و تجهیز این طرح بزرگ خواهیم کرد.

با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و خواص دارویی و عطرسازی و بهداشتی، طرح پرورش و کاشت گل محمدی در حال اجراست و در مرحله اول تعداد دو هزار شاخه گل در زمین‌های دانشگاه کاشت شد که در صورت حاصل شدن نتیجه مطلوب و درآمدزایی مناسب سطح زیر کشت افزایش خواهد یافت.

وی در مورد کشت گل محمدی یکی دیگر از طرح‌های درآمدزا بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و خواص دارویی و عطرسازی و بهداشتی، طرح پرورش و کاشت گل محمدی در حال اجراست و در مرحله اول تعداد دو هزار شاخه گل در زمین‌های دانشگاه کاشت شد که در صورت حاصل شدن نتیجه مطلوب و درآمدزایی مناسب سطح زیر کشت افزایش خواهد یافت.

ملایی تعداد اعضای هیأت علمی واحد بیضا را 36 نفر و تعداد دانشجویان را بالغ بر 1200 نفر اعلام کرد و به آنــا گفت: واحد بیضا به عنوان یک از واحدهای برجسته شمال غرب استان فارس با برنامه‌ریزی منسجم و منظم در پیشبرد اهداف مقدس دانشگاه بویژه در عرصه فرهنگی گام برداشته است.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره تلخ و شیرین دانشگاه در سال گذشته اظهار کرد: بی شک تلخ‌ترین خاطره در سال 95 مربوط به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار و رئیس فقید هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود و شیرین‌ترین خاطره را می‌توان تصویب رشته‌های تحصیلات تکمیلی -که باعث نشاط و شادمانی اعضای هیأت علمی و کارکنان و دانشجویان دانشگاه شد- نام برد.

سرپرست واحد بیضا خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات و برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری های انجام گرفته بویژه در راستای طرح های دانش‌بنیان و گسترش تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد در سال 1396 شاهد رشد و شکوفایی واحد بیضا در همه عرصه‌ها باشیم.

200/202

منبع: آنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 742470

وب گردی

وب گردی