رای موافق سنای آمریکا به سفیر پیشنهادی ترامپ در تل آویو

سنای آمریکا در جلسه رای گیری روز پنجشنبه (به وقت محلی)، سفیر پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در فلسطین اشغالی را تایید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، 'دیوید فریدمن' که از حامیان سرسخت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی است، توانست 52 رای سناتورهای آمریکایی را به دست آورد. اما 46 عضو سنا که بیشتر از حزب دمکرات بودند، به وی رای مخالف دادند.
برخی سناتورهای آمریکا با ابراز نگرانی از مواضع پیشین فریدمن در پشتیبانی ساخت شهرک های صهیونیست نشین، از رای دادن به نفع وی خودداری کردند.
'بن کاردین'، عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا وی یکی از سناتورهای مخالف فریدمن گفت که سخنان وی نشان می دهد که اعتقادی به راه حل دو کشور ندارد.
کاردین افزود: 'دیوید فریدمن' به دلیل مواضعش، نمی تواند نقش مناسبی به عنوان سفیر ایالات متحده ایفا نماید.
'دیوید فریدمن' در گذشته از سیاست ساخت و گسترش شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن پشتیبانی کرده و گفته بود: اسراییل می تواند این منطقه را به خاک خود الحاق کند.
وی همچنین با راه حل دو کشور برای حل بحران فلسطین مخالف است.
به گفته ناظران، تعیین فریدمن به عنوان سفیر آمریکا در تل آویو، بیش از پیش اعتبار واشنگتن را به عنوان میانجی روند به اصطلاح صلح تضعیف خواهد کرد.
ترامپ در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و پس از پیروزی در آن و دستیابی به مقام رئیس جمهوری، بارها بر انتقال سفارتخانه واشنگتن از تل آویو به شهر بیت المقدس اشغالی پافشاری کرده است.

ایرنا

۳۰۰/۳۰۰

کد خبر: 742519

وب گردی

وب گردی