یوسف خانی: مرغ از فردا ارزان می شود/نرخ امروز در بازار 8450 تومان

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: نرخ مرغ از فردا یا روز 1 شنبه  در بازار به قیمت اول خود باز می گردد.

مهدی یوسف خانی در گفت و گو با ایسکانیوز علت افزایش قمت مرغ طی چند روز اخیر را اینگونه بیان کرد: افزایش قیمت مرغ که در تعطیلات رخ می دهد ناشی از 3 عامل است، در ابتدا وضعیت شلوغی و ترافیک جاده ها بی تاثیر بر این امر نیست زیرا وسایل حمل مرغ که باید این کالا را از شهرستان ها به تهران برسانند دچار مشکل می شوند همچنین تعطیلی کشتارگاه ها طی هفته ابتدایی فروردین ماه باعث افزایش قیمت مرغ در بازار می شود.

وی در ادامه گفت: تعطیلی کشتارگاه ها که باعث کاهش عرضه مرغ در بازار می شود از دیگر عامل تاثیرگذار است، زیرا طی 5 روز ابتدایی فروردین ماه که تقاضا برای مرغ افزایش می یابد با کمبود آن در بازار مواجه می شویم بنابراین این امر باعث صعودی شدن قیمت مرغ می شود.

یوسف خانی با بیان اینکه طی 5 روز دوم فروردین ماه تقاضا با کاهش زیادی همراه می شود، گفت: تقاضا در بازار از 5 تا 12 فروردین نسبت به 5 روز اول فروردین ماه 60 درصد کاهش می یابد و همچنین باز شدن کشتارگاه ها و عرضه زیاد در بازار باعث ارزان شدن مرغ در بازار می شود.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ از روز شنبه و نهایتا تا 1 شنبه خبر داد و گفت: نرخ مرغ از فردا یا روز 1 شنبه در بازار به قیمت اول خود باز می گردد و نرخ آن به 7 هزار و 800 تومان خواهد رسید.

وی در پایان درباره بازار ماهی در دوران تعطیلی گفت: ماهی به دلیل عرضه زیاد در بازار با افزایش قیمت همراه نبوده و حتی برخلاف سال های گذشته ماهی قیمت آن بسیار ارزان شد.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:محمدی

کد خبر: 742521

وب گردی

وب گردی