خطیب نماز جمعه تهران:داوطلبان انتخابات باید به مرّ قانون عمل کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه به کسانی که در معرض رای مردم قرار می گیرند هم توصیه هایی کرد و گفت: داوطلبان باید به مرّ قانون عمل کنند چراکه که کسی که می خواهد حافظ قانون باشد، از نخست با قانون شکنی چگونه می‌خواهد در سنگر حفظ قانون بنشیند؟

به گزارش ایسکانیوز حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز خود گفت: انسانی دلش زنده است که عاقبت کارش را می‌داند و حضور شما در مساجد و نماز جمعه حاکی از دلهای زنده‌تان است. از موعظه غفلت نکنید به مساجد بروید و از اهل دل سخن بشنوید تا غبار دلتان با موعظه ریزش یابد.

وی افزود: تاسیس حوزه علمیه قم جزء عنایت های خاص امام زمان(عج) به کشور بوده است. بر اساس پیش بینی امام صادق(ع) اسلام از قم به عالم منتشر می‌شود و یاران امام زمان در آنجا تربیت می‌شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه جامعه ما تهدید به فساد، کفر و بی اخلاقی می‌شود، اظهار داشت: شبکه های مجازی و آسیب های اجتماعی خطرات جدی هستند اما حوزه‌های علمیه دارالشفاء و بیمارستان های اخلاقی هستتند و لازم است فرزندانتان را با این محافل آشنا کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: مقام معظم رهبری حکیم، دیده‌بان و مرزبان نظام هستند و مسائل مملکت را هم با بصیرت درونی خودشان که معلول تقواست، حل می‌کنند و با کارشناسان نیز صحبت می‌کنند، نظر ایشان نظر یک شخص نیست، بلکه نظر کارشناسان خبره و نظر دین شما است.

وی افزود: نقطه ضعف ما به نظام بر نمیگردد بلکه هر عیبی که هست به ضعف مدیریت ها باز می گردد پس باید به ظرفیت ها توجه کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی برون‌نگر، درون زا ،عدالت محور و مردم بنیان و دانش بنیان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به انتخابات آینده و خطاب به مردم تصریح کرد: با خدا معامله کنید، دنیا در دوره های قبل و همچنین الان بنای نفوذ دارد و می خواهد کسانی انتخاب شوند که تحت نفوذ بیگانگان باشند و از آنها خط بگیرند، گاهی در قالب توسعه از استقلال کم بگذارند، به فرهنگ و دین مردم اعتنا نکنند و در امور معیشتی هم همیشه محتاج بیگانگان باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: باور نداشته باشند که می توانند خودشان را از آب بیرون بکشند و همیشه احساس احتیاج به بیگانه داشته باشند، این کاری است که همسشه آنان در برنامه های خود داشته اند اما شما با خدا معامله کنید و کسانی را در نظر بگیرید که توکل و تجارب کاری دارند و خط شهدا را دیده‌اند

وی اظهار داشت: مگر ما در 8 سال جنگ وسایل مدرن داشتیم؟ مدیریت شهید باقری از کدام مدیر کمتر بود، شهید همت کجا کم آورد، نیروهایی که باورهای این چنینی داشته باشند اینها باید سر کار بیایند و این بصیرت شما همه جا کار ساز بوده و در اینجا هم کارایی خود را نشان خواهد داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه به کسانی که در معرض رای مردم قرار می گیرند هم توصیه هایی کرد و گفت: داوطلبان باید به مرّ قانون عمل کنند چراکه که کسی که می خواهد حافظ قانون باشد، از نخست با قانون شکنی چگونه می‌خواهد در سنگر حفظ قانون بنشیند؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر لزوم تمکین به آرای مردم تصریح کرد: مبادا مثل سال 88 شود، در دفعات قبل هم بهانه‌گیری ها بوده اما این جور بی حیایی نکردند که به خیابان ها بریزند و با اردوکِشی‌های خیابانی به آرای مردم بی احترامی کنند، آرای مردم هرچه بود، همه باید به آن تمکین کنند.

وی با اشاره به اینکه رقابت باید منطقی باشد، افزود: مقام معظم رهبری چندی پیش در منشور انتخاباتی مطرح فرمودند که تبلیغات انتخاباتی رصد شود تا مبادا اشخاصی از بوق‌ها و رسانه های بیگانه حمایت شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی تاکید کرد: همچنین نباید نفوذ زر و زور در انتخابات باشد، برخی هم اکنون هم در موضع قدرت هستند و هم امکانات دارند، رقیب آنان که در موضع قدرت نیست و این امکانات را هم ندارد، بی عدالتی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در رابطه با معیارهای انتخاب فرد اصلح گفت: کسانی را باید انتخاب کنیم که توانایی مبارزه با فساد را داشته باشند و از اطراف خود تا همه جا را در نظر داشته باشد و دنبال آفتابه دزد نروند، دنبال کسانی بروند که نمی خواهند کالاهای وارداتی قطع شده و تولید داخلی رشد کند برای اینکه منافع زیاد دارند چراکه این بزرگترین خیانت و فساد است و باید با این افراد مبارزه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه امروز تبعیض یکی از مسائل ایضایی جامعه ما است، خاطر نشان کرد: کسی باید روی کار باشد که بتواند با تبعیض مبارزه کند، فقر مردم را لمس کند و خودش مرفه نباشد و در اشرافیت زندگی نکرده باشد که نداند طلبه و کارگر بیچاره پگونه زندگی می‌کنند؛ بلکه باید از متن شما باشند و فقرا تماس و رفت و آمد داشته باشند.

تاییدکننده:سرلک

کد خبر: 742526

وب گردی

وب گردی