اعلام آمادگی تهران و ایروان برای تقویت ظرفیت‌های انرژی

در ملاقات معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان با وزیر زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان دو طرف برای توسعه و تقویت ظرفیت های دو کشور در حوزه انرژی تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان با آشوت مانوکیان وزیر زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان دیدار کرد.


در این دیدار رحیم پور با اشاره به مناسبات سیاسی و روابط دوستانه رهبران دو کشور در عالی ترین سطوح، سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به ارمنستان را عامل مهمی در گسترش روزافزون روابط بویژه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دانست.


معاون آسیا و آقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش و اهمیت انرژی به عنوان موتور محرکه توسعه روابط اقتصادی و تحکیم پیوندهای اقتصادی منطقه ای، از اعلام آمادگی کشورمان برای تقویت ظرفیت های بالقوه موجود در این حوزه ها بویژه در حوزه انتقال برق و گاز بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان خبر داد.


مانوکیان هم در این دیدار از اعلام آمادگی ارمنستان برای توسعه و تقویت ظرفیت های دو کشور در حوزه انرژی به ویژه انتقال برق و گاز بین دو کشور استقبال کرد و خواستار گسترش این همکاریهای در چارچوب همکاریهای منطقه ای بین ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه شد.


وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان از همکاری‌های این وزارتخانه با شرکت صانیر جهت ساخت نیروگاه برق مغری خبری داد و ابراز امیدواری کرد که مراحل ساخت این نیروگاه تا پایان سالجاری میلادی به اتمام رسیده و به هر چه زودتر به بهره برداری برسد.


طرفین در این دیدار همچنین در خصوص سفر آتی جناب آقای کارن کاراپیتیان نخست وزیر محترم ارمنستان به کشورمان مذاکره کرده و ابراز امیدواری کردند این سفر در آینده نزدیک انجام شود.

تاییدکننده:سرلک

کد خبر: 742539

وب گردی

وب گردی