دی میستورا: روسیه، ایران و ترکیه باید مذاکرات بیشتری برای برقراری آتش بس فوری در سوریه انجام دهند

 نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، اوضاع این کشور را نگران کننده خواند و گفت: روسیه، ایران و ترکیه باید مذاکرات بیشتری برای برقراری آتش بس فوری در سوریه انجام دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازخبرگزاری رویترز، استفان دی میستورا اظهار امیدواری کرد ، نشست آستانه پایتخت قزاقستان در نزدیک ترین زمان ممکن برای کنترل اوضاع 'نگران کننده سوریه' برگزار شود.
دور جدید مذاکرات سیاسی در ژنو به دعوت استفان دمیستورا آغازشده اما قرار است مذاکرات جداگانه ای از سوی روسیه، ایران و ترکیه در آستانه پایتخت قزاقستان با هدف تضمین آتش بس برگزار شود.
بر اساس این گزارش، توافق آتش بس در سوریه از آغاز اجرای آن در30 دسامبر همچنان شکننده بوده و سه دور مذاکرات در آستانه نتوانسته است به پایان جنگ در این کشور بیانجامد.
گروه های معارض مسلح هفته گذشته با انجام بزرگترین تهاجم طی ماه های اخیر، مناطق تحت کنترل دولت در اطراف دمشق و نزدیکی شهر حماه را مورد حمله قرار دادند.
این در حالی است که مذاکرات مربوط به آتش بس هنوز به نتیجه ملموسی دست نیافته و دور نخست مذاکرات سیاسی در ژنو نیز صرفا به تهیه یک جدول کاری با محوریت چهار موضوع شامل:قانون اساسی جدید، انتخابات جدید، اصلاح نظام حکومتی و مبارزه با تروریسم انجامیده است.
دی میستورا با بیان اینکه انتظار معجزه ندارد ابراز امیدواری کرد که گام های تدریجی در این زمینه برداشته شود.
دوره تازه مذاکرات صلح ژنو روز جمعه به ریاست استفان دی میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه و با حضور هیات های نمایندگی دولت سوریه و معارضان در ژنو آغاز شد.
به گزارش ایرنا جنگ سوریه حاصل یک توطئه پیچیده و چندلایه دشمنان منطقه ای علیه محور مقاومت است که از اسفند ماه سال 1389 آغاز شده و به موجب آن میلیون ها کشته، زخمی و آواره برجا گذاشته است.

۳۰۰/۳۰۰

کد خبر: 742589

وب گردی

وب گردی