دانشگاه ها در تحقق امر «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال» نقش بسزایی دارند

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در تحقق امر «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال» نقش بسزایی دارند.

به گزارش ایسکانیوز، سیداحمدرضا معتمدی با اشاره به نامگذاری سال 96 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال» افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سال عنوانی را بیان می فرمایند تا ریل گذاری های اصلی و کلان مملکتی در آن لحاظ شود.
وی گفت: اغلب نامگذاری های سال های گذشته رهبر معظم انقلاب نیز به نوعی با مقوله اقتصاد عجین بوده و این امر نشان از اهمیت بسیار زیاد این حوزه است.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: حضرت آیت الله خامنه ای در نامگذاری های سالیانه، به جنبه های مختلف کشور توجه می کنند و امسال نیز بر زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال تاکید کرده اند.
وی ادامه داد: ایشان با نگاهی تیزبینانه مهمترین مشکل کشور را در امر اشتغال دانسته اند که می تواند تبعات سیاسی و اجتماعی و غیره داشته باشد.
معتمدی با اشاره به نقش مراکز علمی کشور در تحقق شعار امسال خاطرنشان کرد: دانشگاه ها چون به امر تربیت نیروی انسانی مشغول بوده و بخش عمده بیکاران نیز از فارغ التحصیلان این مراکز علمی هستند، بطور حتم می توانند نقش بسیار موثری در این راستا داشته باشند.
وی یادآور شد: بر همین اساس دانشگاه ها و مراکز علمی کشور باید سعی در بازنگری اساسی در برنامه های آموزشی و پروژه های دانشجویی خصوصا در رشته های مهندسی داشته باشند.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: باید دانشگاه ها و مراکز علمی کشور از تئوری گرایی صرف اجتناب کنند و برنامه های خود را به نحوی ارائه دهند تا فارغ التحصیلان به خودباوری رسیده و مولد باشند.
وی ادامه داد: نباید فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز علمی کشور متکی به دولت و دستگاه های دیگر باشند بلکه باید به عبارت دیگر کارآفرین باشند.
معتمدی افزود: معتقدم حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم در این امر می تواند بسیار موثر بوده و کارگشا باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 742607

وب گردی

وب گردی