تجدید پیمان سران اتحادیه اروپا

 سران اتحادیه اروپا روز شنبه در رم پس از گذشت 60 سال از امضای پیمان تأسیس اتحادیه اروپا، در بیانیه ای رسمی تجدید پیمان کردند. 


به گزارش ایسکانیوز رؤسای جمهور و نخست وزیران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا هریک در حالی که حاضران در نشست برای آنها کف می زدند، « بیانیه رم » را امضا کردند.
25 مارس 1957 نیز همین پیمان برای نخستین بار در همین سالن در رم امضا شده بود. تاییدکننده

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا گفت مراسم جشنی همچون شصتمین سالگرد تصویب توافقنامه رم بدون حضور انگلیس لحظه ناراحت کننده است.

به گزارش آسوشیتدپرس از رم، یونکر تصریح کرد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت)‌ برای نشست 27 کشور دیگر عضو این اتحادیه در رم یک تراژدی است.

در پی تدابیر امنیتی مقامات ایتالیا برای جلوگیری از اعتراضات در حین نشست اتحادیه اروپا، به ساکنان رم توصیه شده است که از رفتن به مرکز شهر رم اجتناب می کنند.

چند ساعت پیش از برگزاری تجمعات اعتراضی از پیش برنامه ریزی شده، برخی ایستگاه های مترو بسته هستند و اتوبوس ها نیز از مسیرهای جایگزین خارج از مرکز رم تردد می کنند.

مقامات ایتالیا از برگزاری تظاهرات مخالفان اتحادیه اروپا که برای بعدازظهر شنبه برنامه ریزی شده است ابراز نگرانی کرده اند.

همچنین قرار است صدها شهروند انگلیسی طرفدار اتحادیه اروپا که از پیچیدگی های برگزیت نگرانند و در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می کنند نیز تظاهرات کنند.

تاییدکننده:سرلک

کد خبر: 742660

وب گردی

وب گردی