واکنش روسیه به اتهام دخالت در انتخابات کشورهای اتحادیه اروپا 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اتهام های مطرح در غرب مبنی بر تلاش این کشور برای تاثیرگذاری در انتخابات کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه را نادرست و خجالت آور خواند.

به گزارش ایسکانیوز وی روز شنبه با تاکید بر اینکه مسکو در انتخابات هیچ کشوری مداخله نمی کند، گفت که ادعاهای رسانه های غربی مبنی بر مداخله روسیه در این باره حیرت آور است.
پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه به نقل از سخنان لاوروف نوشت: مسکو در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله در انتخابات مداخله نمی کند.
وی افزود: احتمالا این کشورها باید از اینکه چنین ادعایی را علیه روسیه مطرح می کنند، خجالت بکشند، زیرا آلمان و فرانسه کشورهای بزرگی هستند و با کشورهای کوچک فرق اساسی دارند.
لاوروف اظهار کرد: رسانه هایی که چنین ادعاهایی را مطرح می کنند، برای اثبات دخالت روسیه در انتخابات هیچ مدرک و شواهدی ارائه نمی کنند.
وی در پایان گفت: چنین دیده می شود که برخی در پی تندروی و تشدید آن در محافل سیاسی هستند. هیچگاه فکر نمی کردم رسانه های قابل احترام، سطح خود را تا این حد پائین بیاورند و مدرک ارائه نکنند.
به گزارش ایرنا، روسیه پیش از این اتهام های دخالت هکری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که رئیس جمهوری سابق این کشور و هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده اردوگاه دموکرات ها مطرح کرده بودند، بارها رد کرد.
ادعاهای جدید پس از ملاقات دیروز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و خانم مارین لوپن رهبر حزب راستگرای جبهه ملی و نامزد انتخابات پیش روی ریاست جمهوری فرانسه شکل گرفته است.
پوتین اما در این دیدار که در کاخ کرملین برگزار شد گفت که مسکو با همه نامزدهای انتخاباتی در فرانسه ارتباط برقرار می کند.
وی افزود: برای روابط با فرانسه اهمیت زیادی قائل هستیم و در این شرایط تلاش می کنیم با نمایندگان دولت و احزاب مخالف روابط برابر داشته باشیم.
پایگاه اینترنتی کاخ کرملین به نقل از سخنان پوتین در دیدار با لوپن نوشت: کارزار انتخاباتی فرانسه جریان دارد. به هیچوجه قصد نداریم بر این رویداد تاثیر بگذاریم، اما حق داشتن رابطه با تمام نیروهای سیاسی مانند آنچه را که شرکای ما در اروپا و آمریکا عمل می کنند، برای خود محفوظ می دانیم.
به گزارش ایرنا لوپن رهبر حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه نیز در این دیدار از دیدگاههای رئیس جمهوری روسیه برای همکاری های منطقه ای و همچنین ارتقای مناسبات پاریس و مسکو پشتیبانی کرد.

تاییدکننده:سرلک

کد خبر: 742687

وب گردی

وب گردی