رقابت تنگاتنگ آسیایی ها در هفته هفتم مقدماتی جام جهانی 2018 فوتبال

با پایان هفته ششم رقابت های مقدماتی جام جهانی فوتبال، چهره نمایندگان آسیا در جام 2018 روسیه همچنان ناشناخته است و فرصت کسب سهمیه های آسیا هنوز فراهم برای تیم ها است.

به گزارش ایسکانیوز، هفته هفتم آخرین و سومین مرحله از رقابت های مقدماتی جام جهانی روز سه شنبه از سرگرفته می شود.
در گروه ای، جمهوری اسلامی ایران با برتری چهار امتیازی صدرنشین گروه است. اما با شکست کره جنوبی و ازبکستان تیم های دوم و سوم گروه، فاصله تیم های بعدی کاهش یافته است.
سوریه بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل ازبکستان اکنون یک امتیاز با تیم سوم و دو امتیاز با تیم دوم فاصله دارد. خیزش مجدد چین تحت هدایت مارچلو لیپی بعد از شکست غافلگیرکننده کره ادامه یافت. قطر در قعر گروه برای حفظ شانس حضور در بین سه تیم برتر گروه نیاز مبرم به پیروزی در همه دیدارهای باقیمانده خود دارد.
چین و سوریه درحالی در هفته هفتم عازم ایران و کره می شوند، که می دانند درصورت دومین غافلگیری فاتحانه در طول یک هفته، شانس خود را برای کسب سهمیه جام جهانی بطور چشمگیری افزایش می دهند. ازبکستان نیز میزبان قطر است و برای قطع نوار باخت های خود، باید پیروز شود.
دیدار کره جنوبی و سوریه در استادیوم جام جهانی سئول برگزار می شود. تیم ملی ایران نیز روز سه شنبه هشتم فروردین در ورزشگاه آزادی تهران میزبان چین است. قطر در استادیوم بنیادکار در تاشکند به مصاف ازبکستان می رود.
در گروه بی، عربستان سعودی و ژاپن که جایگاه صعود مستقیم به جام جهانی را در اختیار دارند، در هفته ششم با کسب پیروزی نفس راحتی کشیدند. استرالیا و امارات متحده عربی نیز در رده های بعدی این گروه ایستاده اند.
عراق بعد از تساوی و تایلند پس از شکست در روز پنجشنبه، برای جلوگیری از خاموش شدن رویای صعود به جام 2018 روسیه، اکنون کار بسیار دشواری پیش رودارند.
عربستان بعد از پیروزی سه بر صفر خارج از خانه در تایلند، بدنبال ادامه برد های تاثیرگذار خود مقابل عراق است. ژاپن نیز در بازی مقابل تایلند به دنبال کسب نتیجه مشابه و حفظ رقابت با عربستان است.
استرالیا در یک دیدار حیاتی مقابل امارات در سیدنی، باید امیدوار باشد که می تواند نوار چهار تساوی متوالی را قطع کند.
دیدار استرالیا و امارات در استادیوم فوتبال سیدنی برگزار می شود. ژاپن در ورزشگاه سایتاما میزبان تایلند است. عربستان نیز در جده مقابل عراق به میدان می رود.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 742743

وب گردی

وب گردی