ابراز نگرانی استرالیا از اعلام «خلافت» داعش در فیلیپین پس از شکست در غرب آسیا

وزیر خارجه استرالیا در خصوص بازگشت عناصر داعش به شرق آسیا پس از شکست این گروه تروریستی در عراق و سوریه، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا، گفت این کشور خود را برای شرایطی آماده می کند که گروه تروریستی داعش پس از شکست در خاورمیانه و خروج از این منطقه، احتمالا در جنوب فیلیپین اعلام «خلافت» کند.

وی که به تازگی از سفر به آمریکا و دیدار با مقامات کشورهای حاضر در اتئلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا، به استرالیا بازگشته است، گفت مقامات استرالیایی درباره بازگشت حدود 600 تروریست اهل کشورهای جنوب شرق آسیا که در کنار گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه جنگیده و به کشورهای خود بازگشته‌اند، نگران هستند.

جولی بیشاپ روز یکشنبه به اسکای نیوز گفت:«این نگرانی وجود دارد که داعش احتمالا به دنبال اعلام یک خلافت در جنوب فیلیپین باشد. این امر، تهدید را به پشت درهای کشور ما می‌رساند.»

سازمان های اطلاعاتی و امنیتی استرالیا از طریق هماهنگی با مقامات اندونزی، مالزی و فیلیپینی تلاش می کنند تهدیدهای تروریستی را در منطقه از میان بردارند.

وزیر امور خارجه استرالیا با اشاره به حمله تروریستی روز چهارشنبه در برابر ساختمان پارلمان انگلیس گفت این حمله نشان می‌دهد که تعقیب و شناسایی افرادی که دچار افکار افراطی شده و به تنهایی اقدام می‌کنند «تقریبا غیرممکن» است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 742763

وب گردی

وب گردی