اجرای 150 میلیارد تومان طرح عمرانی توسط بنیاد خیرین دانشگاه ها

معاون وزیر علوم از فعالیت 61 بنیاد خیریه دانشگاهی خبر داد و تاکید کرد، 150 میلیارد تومان طرح عمرانی توسط مجمع خیرین دانشگاه ها در حال اجراست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکترمحمد حسین امید در نشست بنیاد خیرین دانشگاه سمنان گفت: در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد تومان طرح های عمرانی به وسیله بنیاد خیرین دانشگاه ها در سراسر کشور در حال اجرا است و۵۰ میلیارد تومان طرح های عمرانی در سال ۹۵ در دانشگاه های سراسر کشور به بهره برداری رسید.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه در گذشته کمتر از ۱۰ بنیاد خیرین در دانشگاه ها وجود داشت، گفت: این تعداد به بیش از ۶۱ بنیاد افزایش پیدا کرده که نشان دهنده اعتماد خیرین به دانشگاه ها و تمایل مردم نیک اندیش کشور برای کمک تعالی و رشد علم در بین جوانان برای پیشرفت کشور است.

امید افزود: یکی از تاکیدهای مقام معظم رهبری افزایش وقف علمی و حمایت از نخبگان است که اکنون ۱۰ هزار نخبه با حمایت های مالی از طریق بنیاد خیرین در دانشگاه و مقاطع مختلف دانشگاهی تامین مالی و حمایت می شوند.

او ادامه داد: طرح هایی که توسط خیرین آغاز می شود و به ۵۰ درصد پیشرفت در ساخت می رسد از سوی دولت بقیه آن طرح‌ها تکمیل می‌شود و خیران معاف از پرداخت مالیاتی هستند.

معاون وزیر علوم به آغاز طرح مشارکتی وقف با اوراق ۱۰۰ هزار تومانی برای مشارکت گرفتن از خیران در برخی از استان های کشور اشاره کرد و گفت: استان های تهران، کاشان و یزد در این طرح برای افزایش مشارکت حداکثری مردم در کمک به بنیاد خیرین قدم برداشته اند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به طرح های بزرگ عمرانی دانشگاه سمنان، گفت: ساخت و تکمیل برخی طرح های نیمه کاره این دانشگاه ممکن است با اعتبار عمرانی ۵۰ سال به طول بینجامد ولی با مشارکت بنیاد خیرین این طرح ها کمتر از ۱۰ سال به بهره برداری می رسد.

امید پس از حضور در این نشست، بیمارستان آموزشی و پژوهشی حیوانات خانگی دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان را در ساختمان اهدایی خیر حاج غلامحسین پهلوانیان افتتاح و ساخت یک مجموعه آموزشی، فرهنگی و تجاری در زمین اهدایی خیر مرحوم حاج علی آقا سیستانی را در سمنان کلنگ زنی کرد.

هزار و صد و شصت خیر در بنیاد خیرین دانشگاه های کشور عضویت دارند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204

کد خبر: 742796

وب گردی

وب گردی