نخستین نشست هیات دولت در سال 96 با برنامه های اشتغال شروع می شود

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نامگذاری سال جدید بعنوان سال 'اقتصاد مقاومتی - تولید و اشتغال' ، گفت: ‌نخستین نشست هیات دولت در سال 96 به برنامه های اشتغال اختصاص می یابد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی «علی ربیعی» روز یکشنبه دردیدار نوروزی با کارکنان این وزارتخانه ضمن تبریک سال جدید افزود: امسال سال سخت و پر مسئولیتی بر ما است .
وی افزود: همان طور که بیمه 10میلیون حاشیه نشین در این دولت محقق شد تلاش می کنیم درسال جدید بیمه اجتماعی و فراگیر را دردولت تدبیر وامید عملی کنیم.
وی با اشاره به حضور خود درمرکزبهزیستی و سفر به سنندج در ایام تعطیلات نوروز، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پروژه های اقتصادی مشارکت دارد و همواره کارگران را کارفرمایان خود می دانیم وبرای آنان احترام زیادی قائل هستیم.
وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در سال اول 25 درصد به دستمزدها اضافه کرد که در عمل به 31 درصد رسید، در سال دوم 17 درصد افزایش رقم دستمزد داشتیم که در عمل به 21 درصد رسید، سال سوم نیز این رقم 14درصد افزایش یافت که در عمل 15.3 درصد بود و امسال نیز 14.5 درصد افزایش دستمزد تعیین شد.
وی تاکید کرد: گرچه سفره ها هنوز خالی است اما ما شیب و جهت را درست کردیم .
ربیعی تصریح کرد: سیاست حمایت غذایی نیز به منظور رفع سوء تغذیه دنبال شد و خوشحالم که امروز مردم جامعه با ابعاد مختلف فعالیت های وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی آشنایی دارند و فعالیت های این وزارتخانه همواره مورد توجه وتاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوربوده است.
وی تاکید کرد در مدت زمانی که مسئولیت وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی را عهده دار بوده همواره حافظ منافع این وزارتخانه و کارگران است و هرگزاجازه نداده این وزارتخانه و سازمان های تابعه آن به حیاط خلوت تبدیل شود.
ربیعی همچنین به دستاوردهای وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی در حوزه رفاه اجتماعی درسال های گذشته اشاره کرد و افزود: انجام کار برای بیماران اوتیسمی، کولبران، غربالگری، سبدهای حمایت غذایی، حمایت از معلولان و ناتوانان جسمی ایده های خاص وزارت تعاون بوده و مواردی هستند که جنبه های انسانی و اخلاقی پررنگی دارند .

** نقش برجسته سازمان فنی و حرفه ای در رفع بیکاری
گفتنی است عضوکمیسیون اجتماعی که در این گردهمایی حضور داشت از تحت پوشش بیمه قراردادن کولبران تشکر کرد و گفت: بیکاری در سه نظام اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قابل بررسی است و اگر نظام اجتماعی درست باشد نظام های اقتصادی و سیاسی نیزدرریل درست خود قرارمی گیرند و مسائل حل می شوند .
خضری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای، این سازمان را متولی آموزش های علمی، کاربردی ومهارت آموزی دانست و گفت : متاسفانه امروزه مدرک گرایی درجامعه نهادینه شده و به جای بیکار، بی سواد داریم که نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در توانمند سازی افراد ورفع بیکاری بسیار برجسته است .
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت تدبیروامید در دوران پسابرجام اقدامات شایسته ای همچون افتتاح کارخانه لاستیک بارز که روزگذشته با حضور رئیس جمهور انجام شد و همچنین پرداخت بدهی های سازمان تامین اجتماعی به بهترین شکل ممکن انجام داد.
گفتنی است دراین گردهمایی «سید حمید کلانتری» معاون امور تعاون وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی، معاونان وزیر و رئیس سازمان بازنشستگی کشوری حضور داشتند و کارشناسان از نزدیک و در گپ و گفتی صمیمانه مسائل ومشکلات درون سازمانی خود را با وزیرتعاون، کارروفاه اجتماعی درمیان گذاشتند.

دریافتد کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 742837

وب گردی

وب گردی