استفاده از پتانسیل اعضای هیات علمی دانشجویان و اساتید در راستای گسترش معماری سنتی -ایرانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل گفت:دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به گستره ای  در شهر های مختلف دارد، می تواند تمامی این آثار معماری را شناسایی کرده و از طریق همایش ها تمامی موارد مرتبط با معماری و باستان شناسی را به سایر کشور های اطراف نیز گسترش دهد.

دکتر محمد مجوزی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به گسترش معماری سنتی و اسلامی توسط دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی پژوهشکده های معماری و باستان شناسی مخصوصا در شهرهای همجوار با کشور های اطراف راه انداری کرده است همچنین در آخرین جلسه هیات امنای استان سیستان و بلوچستان نیز در واحد زابل پژوهشکده باستان شناسی و معماری مصوب شد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به گستره ای در شهر های مختلف دارد، می تواند تمامی این آثار معماری را شناسایی کرده و از طریق همایش ها تمامی موارد مرتبط با معماری و باستان شناسی را به سایر کشور های اطراف نیز گسترش دهد و با توجه به اینکه دانشجویان غیر ایرانی بسیاری در واحد های ما مشغول به تحصیل هستند، می تواند تاسیس پژوهشکده ها و همایش ها تاثیر بیشتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند از تمامی پتانسیل های اساتید و اعضای هیات علمی و حتی دانشجویان در حوزه معماری و باستان شناسی استفاده کند در واحد زابل اعضای هیات علمی در حوزه معماری فعالیت بسیاری دارند زیرا در محیطی قرار گرفته ایم که از نزدیک شاهد بافت تاریخی و معماری سنتی و ایرانی هستیم.

وی با اشاره به پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه گردشگری و رونق صنعت توریسم گفت: با توجه به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی می توان دریافت این نهاد علمی می خواهد علاوه بر تولید علم در بحث های اجتماعی نیز ورود پیدا کرده است. در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی می تواند از پتانسیل واحد های مختلف و امکانات زیر ساختی خود در تمامی استان ها استفاده کند.

دکتر مجوزی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با تکیه بر جاذبه های گردشگری استان اقدامات موثری انجام دهد از طرف دیگر باعث دیده شدن وجهه دیگر دانشگاه آزاد اسلامی شود زیرا مدیریت این نهاد علمی معتقدند دانشگاه آزاد اسلامی باید از بدنه اجتماع و جزو آن باشد. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه گردشگری می تواند به خوبی به جامعه ورود پیدا کند و با استفاده از امکانات زیر ساختی و رفاهی خود، اقدامات سیار مناسبی را انجام دهد.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 742853

وب گردی

وب گردی