اگرسال ها پیش  فرهنگ مشاوره به درستی در میان افراد جا می افتاد  از طلاق های بسیاری جلوگیری می شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظر آباد گفت:در همه نقاط دنیا افرادی که می خواهند قدم تازه ای در زندگی خود بردارند معتقدند باید یک چشم سوم نیز درباره تصمیمی که دارند نظر دهد. شما تصور کنید اگر سال ها پیش فرهنگ مشاوره به درستی در میان افراد جا می افتاد می توانستیم از طلاق های بسیاری جلوگیری کنیم.

دکتر شهاب زمردبخش در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه سلامت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه سلامت اقدامات بسیاری را انجام داده است برای مثال می توان به تست قند خون اشاره کرد که در برخی واحد ها انجام می شود. همچنین واحد های مختلف نیز می توانند هفته ای یک بار از یک پزشک دعوت کنند تا به صورت رایگان دانشجویان را ویزیت کند.

وی ادامه داد: در راستای سلامتی دانشجویان اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی می توان برنامه های بسیاری را برگزار کرد برای مثال دانشجویان واحد نظر آباد می توانند هفته ای 2 بار از خدمات مشاور مجموعه به صورت رایگان استفاده کنند البته لازم به ذکر است که همه دانشگاه ها دارای مشاور هستند پس لازم است در راستای خدماتی که این مرکز انجام می دهدتبلیغاتی انجام شود تا دانشجویان بدانند که به جای هزینه های زیادی که ممکن است در خارج از محیط دانشگاه به روانشناسان بپردازند، می توانند از خدمات مشاور واحدها به صورت رایگان استفاده کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظر آباد گفت: دانشجویانی که به مشاور مراجعه می کنند می توانند فرهنگ مشورت را رواج دهند، یک نفر می تواند الگوی یک خانواده برای پدر، مادر،همسر و فرزندان خود باشد برای مثال اگر پدری از خدمات مشاوره ای استفاده کند در آینده هنگامی که فرزندش می خواهد ازدواج کند او را به انجام مشاوره های پیش از ازدواج ترغیب خواهد کرد.

دانشجویان می توانند مشکلات خود را بدون هیچ هزینه ای با یک مشاور امین در میان بگذارند و باعث تقویت فرهنگ مشاوره در جامعه شوند

وی اضافه کرد: در گذشته های دور بسیاری از افراد معتقد بودند تنها افرادی که از لحاظ روانی دچار مشکل هستند نیاز دارند به روانشناس یا مشاور مراجعه کنند، در صورتی که در همه نقاط دنیا افرادی که می خواهند قدم تازه ای در زندگی خود بردارند معتقدند باید یک چشم سوم نیز درباره تصمیمی که دارند نظر دهد. شما تصور کنید اگرسال ها پیش فرهنگ مشاوره به درستی در میان افراد جا می افتاد می توانستیم از طلاق های بسیاری جلوگیری کنیم.

در همه نقاط دنیا افرادی که می خواهند قدم تازه ای در زندگی خود بردارند معتقدند باید یک چشم سوم نیز درباره تصمیمی که دارند نظر دهد

دکتر زمرد بخش تاکید کرد: در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در زمینه مشاوره تبلیغات بیشتری انجام دهد ومشاوره را از بطن های اصلی واحد ها در نظر بگیرد مشاوره از مهم ترین ارکان یک جامعه محسوب می شود زیرا بسیاری از افراد از بیان کردن مشکلات خود با اعضای خانواده شرم دارند دانشجویان می توانند مشکلات خود را بدون هیچ هزینه ای با یک مشاور امین در میان بگذارند و باعث تقویت فرهنگ مشاوره در جامعه شوند.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 742858

وب گردی

وب گردی