کسب مجوز  ۳۰مرکز تحقیقاتی حوزه علوم پزشکی در سال گذشته/ساماندهی و کسب رتبه بین المللی برای  مجلات حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری

هنگامه بختیار گفت: ساماندهی مجلات حوزه علوم پزشکی و دریافت رتبه بین المللی برای آنها از دیگر فعالیت های در دست اقدام است که امیدواریم روند رو به رشدی برای حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشد.

دکتر هنگامه بختیار مدیر کل دفتر توسعه پژوهش و نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص فعالیت های انجام شده در سال گذشته در حوزه پژوهش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد در سال های اخیر گام های محکمی را در زمینه توسعه پژوهشی برداشته است و از آنجایی که پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار در حوزه علوم پزشکی محسوب می شود هدف ما در این حوزه نهادینه کردن مقوله پژوهش و ایجاد دانشگاه های رقابت پذیر و قرار دادن واحد های دانشگاهی در رتبه های منطقه ای است.

وی ادامه داد: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه می توان به توجه کیفی ارتقای مراکز تحقیقاتی اشاره کرد. در این خصوص حوزه علوم پزشکی توانسته است در سال های اخیر مجوز ۳۰مرکز تحقیقاتی را کسب کند و در حال حاضر نیز با تمرکز بر روی شناسایی قابلیت های این مرکز از طریق سامانه علم سنجی تمامی داده ها را به صورت آنلاین جمع آوری کرده و در کمینه تخصصی مرکز تحقیقات مورد بازبینی قرار دهد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه راه اندازی سامانه علم سنجی است. وظیفه این سامانه داوری مقالات اعضای هیات علمی بوده که در پایان سال گذشته از این سامانه رونمایی شد.

رتبه بندی اعضای هیأت علمی، ارائه رزومه علمی پژوهشی ، برآورد میزان تولیدات علمی واحدها ،اصلاح اپلیکیشن های این حوزه و ارائه بانک مقالات حوزه علوم پزشکی از خروجی های سامانه علم سنجی است.

وی عنوان کرد: راه اندازی سامانه پژوهشیار نیز در سال گذشته یکی دیگر از فعالیت های مورد توجه این حوزه است که به این ترتیب کلیه فعالیت های هیات علمی و دانشجویان در حوزه پژوهش در این سامانه قابل رهگیری است.

وی اضافه کرد: این سامانه قابلیت پیگیری مراحل طرح ها، بودجه های طرح های پژوهشی، امکان استخراج گزارشات آماری طرح های تحقیقاتی، ثبت پایان نامه ها و پیگیری پایان نامه ها و پژوهش های این حوزه به عنوان یک مرجع قابل استناد را دارد.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی مجلات حوزه علوم پزشکی و دریافت رتبه بین المللی برای آنها از دیگر فعالیت های در دست اقدام است که امیدواریم روند رو به رشدی برای حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشد.

بختیار در خصوص فعالیت های مد نظر در سال جاری در حوزه پژوهش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به این موضوع که سامانه پژوهشیار در مرحله پایلوت است در نظر داریم در سال جاری آن را در تمامی واحد های علوم پزشکی بگنجانیم. همچنین با توجه به بازدید های دوره ای که از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد امیدوارم بتوانیم در سال جاری نقش موثر تری را در ساماندهی و زیر ساخت آنها از لحاظ کیفی انجام دهیم.

وی یادآور شد: در سال جاری در نظر داریم با توجه به ارتباط خوب پژوهشکده مهندسی بافت با بخش سلول درمانی بیمارستان فرهیختگان گام مهمی را در در زمینه مهندسی بافت به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز تحقیقاتی برداریم.

مدیر کل دفتر توسعه پژوهش و نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اضافه کرد: سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با پایش های مرتبی که خواهد داشت در سال جاری به حداکثر بهره برداری خود خواهد رسید و در واقع تمامی تلاش خود را خواهیم کرد تا به عنوان یک مرجع قابل استناد مورد استفاده قرار گیرد و در پایش هایمان دیگر نیازی به بررسی مجدد نداشته باشیم. همچنین باید توجه داشت که تمام موارد ذکر شده در مرحله جوان هستند که با استمرار و پیگیری مرتب می توانند به ثبات مد نظر برسند.

۲۰۰/۲۰۲

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 742877

وب گردی

وب گردی