رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت و گو با ایسکانیوز: تا زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری هیچ شخصی را به عنوان کاندیدا نمی شناسیم

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در حال حاضر برای انتخابات ریاست جمهوری تا زمان ثبت نام هیچ شخصی را به عنوان کاندیدا نمی شناسیم.

علی اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات کشور درخصوص فعالیت های پیش از موعد انتخاباتی برخی از افراد، در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: وزات کشور براساس قانون و دستورالعمل هایی که به تمام استانداریها، فرمانداری ها و بخشداری ها داده است عمل می کند و همچنین در جلساتی که با دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور محترم داشته ایم تاکید کردند که تخلفات را به ایشان بگوییم.

وی با بیان این که در حال حاضر برای انتخابات ریاست جمهوری تا زمان ثبت نام هیچ شخصی را به عنوان کاندیدا نمی شناسیم، ادامه داد: این که برخی لابی می کنند و زمینه حضور یا مشارکت حداکثری را می خواهند فراهم کنند در این مورد هم مشکلی نداریم، مشکل زمانی خواهد بود که فردی ادعا کند من کاندیدای ریاست جمهوری هستم و شروع به جلسات سخنرانی تبلیغاتی بگذارد . در این مورد که مثلا یک جریانی اعلام موضع کلی می کند که ما در انتخابات بنا است این حرکت را انجام دهیم مشکلی نیست و اگر این گونه حرکات هم نباشد دیگر شور و نشاط انتخاباتی ایجاد نمی شود.

احمدی ادامه داد: تبلیغات به معنای چاپ پوستر است یا جلسه سخنرانی خاص که درخصوص انتخابات گذاشته شود چه خود شخص کاندیدا، چه طرفدارانشان و چه ستادهایشان، این گونه تبلیغات کاملا مصادیقش روشن است.

رییس ستاد انتخابات کشور در پایان گفت: اگر با مواردی مواجه شویم که خلاف قانون باشد تذکر می دهیم و اگر نیاز به پیگیری باشد حتما از طریق مراجع ذی ربطش اقدام می می کنیم.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 742942

وب گردی

وب گردی