آغاز رای گیری رفراندوم قانون اساسی ترکیه در خارج از کشور

رای گیری از اتباع ترکیه ای مقیم خارج در مورد همه پرسی قانون اساسی این کشور از دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رای گیری از اتباع ترکیه ای مقیم خارج در مورد همه پرسی قانون اساسی این کشور از دقایقی قبل آغاز شد.

شبکه تلویزیونی «ان تی وی» اعلام کرد: کار رای گیری از اتباع ترکیه ای مقیم خارج از کشور از ساعت 9 صبح امروز دوشنبه در 119 حوزه رای گیری مستقر در نمایندگی های خارجی ترکیه در 57 کشور و 32 مبادی گمرکی این کشور آغاز شد.
بر اساس این گزارش، دو میلیون و 929 هزار واجد شرایط رای دهی مقیم خارج برای شرکت در همه پرسی قانون اساسی می توانند تا ساعت 21 نهم آوریل(20 فروردین) پای صندوق های رای بروند. کار رای گیری از این دسته از افراد در 32 مبادی گمرکی ترکیه تا 16 آوریل (27 فروردین) ادامه خواهد داشت.
بیشترین واجدین شرایط رای گیری در خارج از کشور در آلمان زندگی می کنند که شمار آنان به یک میلیون و 423 هزار تن می رسد. پس از آلمان، فرانسه با 323 هزار، هلند با 251 هزار، بلژیک با 136 هزار و اتریش با 107 هزار نفر بیشترین واجد شرایط رای دهی را دارند.
همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه برای عبور از نظام پارلمانی به ریاستی در داخل ترکیه نیز روز 16 آوریل (27 فروردین) برگزار می شود که بیش از 55 میلیون و 337 هزار واجد شرایط رای دهی می توانند آرای خود را به 164 هزار صندوق رای بیاندازند.
برای هر صندوق 410-415 واجد شرایط رای گیری در نظر گرفته شده و شرکت کنندگان می توانند برای دادن رای آری به این رفراندوم روی قسمت سفید یا اعلام مخالفت خود روی قسمت قهوه ای کاغذ رای گیری مهر بزنند.
خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده:
کد خبر: 742973

وب گردی

وب گردی