وزارت راه وشهرسازی بخش خصوصی را محور بازآفرینی پروژه ها قرار داده است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست تغییر رویکرد از دولت محوری به محور قرار دادن بخش خصوصی از سوی این وزارتخانه دنبال می شود و به دنبال آن جریان خوبی در اجرای پروژه‌‌های بیشتر در حوزه بازآفرینی صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محمد سعید ایزدی» افزود : اقدامات گسترده‌ای در جهت احیا، نوسازی و مرمت فضاهای شهری در قالب برنامه‌های بازآفرینی در کشور انجام شده و نتایج این فعالیت‌ها، می‌تواند گزینه خوبی برای اقامت و بازدید علاقمندان در تعطیلات نوروزی باشد.
وی اضافه کرد : بخش نخست اقدامات انجام شده مربوط به مرمت و حفاظت ساختمان‌هایی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی و با همکاری بخش خصوصی و شهرداری تبدیل به مکانی برای اقامت و استفاده مسافران شده اند.
وی ضمن تاکید براینکه اکثر این ساختمان‌ها در تعطیلات نوروزی دارای برنامه‌های ویژه و سرگرم‌کننده‌ای هستند، گفت: بخشی از این ساختمان‌ها به صورت تک‌ بنا مانند خانه منوچهری کاشان و خانه کبیر گرگان و برخی دیگر به صورت بزرگتر و چندبنا همچون خانه‌ عامری‌های کاشان آماده پذیرایی و اقامت از مسافران در این ایام شده اند.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی نوع دوم ساختمان‌های مرمت شده بناهایی است که برای اقامت مسافران و گردشگران به مدت یک یا دو ساعته آماده شد.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اظهارداشت: بخش دیگر فعالیت‌ها متمرکز بر تجهیز و ساماندهی فضاهای شهری در مقیاس محله‌ای و شهری است که میدان شهرداری رشت و تبدیل آن به یک پیاده‌ راه و مکانی مجهز برای رخداد رویدادهای گوناگون نمونه‌ دیگری از این فعالیت‌ها در کشور به شمارمی‌رود.
وی تصریح کرد: اکنون این میدان پذیرای مسافرین نوروزی با رویدادها و بازارچه‌های فصلی مختلف بوده و نمونه خوبی از فعالیت‌های بازآفرینی فضای شهری در این دوره است.
ایزدی مراکز محله‌ای نائین و گرگان را نمونه کوچکتری در مقیاس محله‌ای از فعالیت‌های حوزه بازآفرینی شهری در کشور دانست و افزود: تلاش شده در این مناطق با تجهیز و فراهم سازی زیرساخت‌ها، امکان مراجعه مردم در مناطق تاریخی و تفریحی با سهولت بیشتری فراهم شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : محور چهاردرخت بیرجند، میدان شهرداری رشت، محله جلفا و میدان امام علی اصفهان، محور های سنگ سینه و کریم خانی در شیراز، محور خیابان بوعلی همدان، میدان جمعه مسجد در بوشهر همه به عنوان تجربه‌هایی محسوب می شوند که در فضای عمومی تجهیز شده و مکانی برای گردش و بازدید علاقمندان محسوب می‌شوند.
ایزدی اماکنی مانند مجموعه سعد السلطنه قزوین را نمونه دیگری از بناهای ارزشمند به عنوان فضای عمومی برای بازدید و استفاده از علاقمندان دانست وافزود: این اماکن بی نظیر پس از مرمت، برای برگزاری رویدادهای مختلف آماده شده و در ایام تعطیلات نوروز یکی از پربازدید ترین مناطق در کشور به شمار می‌روند.
معاون وزیر راه و شهرسازی مراسم نوروزی، فروش صنایع دستی، عرضه غذاهای محلی را نمونه‌ای از فعالیت‌های انجام شده در این ساختمان‌ها ذکر کرد و گفت: مردم می‌توانند ضمن مراجعه به زیباترین بخش شهرها که همان بافت تاریخی است، از برنامه‌هایی که در این مراکز برپا شده، استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران همچنین بازدید از کنار رودها در 17 شهر کشور را یکی از اماکن جذاب در ایام نوروز اعلام کرد و گفت: اکنون بیش از 17 تجربه موفق در ساماندهی کنار رودهای کشور فراهم شده که همگی با همکاری شهرداری اجرا و به مکانی جذاب برای بازدید علاقمندان تبدیل شده است.
به گفته وی، کنار رود زاینده رود اصفهان، ساری، اردبیل، ارومیه، مراغه، خرم آباد، شوشتر و دزفول ، از جمله تجربه‌های وزارت راه و شهرسازی است و این اقدامات در طول سال‌های گذشته با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت زندگی شهری در قالب برنامه بازآفرینی انجام شده است.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 742975

وب گردی

وب گردی