اولاد قباد: رییس جمهور را نباید از صفر تا صد نقد کرد

نماینده مردم تهرن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط های موجود در هر دولت گفت: هیچگاه نباید رییس یک دولت را از صفر تا صد مورد انتقاد قرار داد.

فریده اولادقباد نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به عملکرد دولت یازدهم تا کنون گفت:با توجه به اینکه هر دولتی با روی کار آمدن دچار چالش های عدیده ای می شود باید تاکید کرد که هر عملکردی باید طبق چهارچوب خاص خود کارشناسی شود و تمام نگاهها نقادانه نباشد.

وی با بیان اینکه عمکرد دولت در تمامی حوزه ها اعم از اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی هنری،سیاسی و... نیاز به کارشناسی دارد ضمن اینکه باید چالش هایی که دولت آقای روحانی داشت لحاظ شود افزود: در حوزه نقد خیلی از مسایل مهم باید لحاظ شود به خصوص باید بررسی کرد زمانی که آقای روحانی به عنوان رییس جمهور انتخاب شدند دولت را با چه شرایطی از لحاظ خزانه داری کشور، اقتصاد، سیاسی و دیگر مسایل تحویل گرفتند و این ها در چه مرحله ای قرار دارد و پس از اولویت بندی ها و شفاف سازی مسایل موضوعات را به مرحله کارشناسی سوق دهند تا در آخر نتیجه گیری جامع و قابل استفاده ای صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: من معتقدم باید تمام این موضوعات را در کنار هم بگذاریم و پس از آن چالش هارو ببینیم و نسبت به این سرفصل ها نقد و یا تایید کنیم ضمن اینکه نباید به طور قطع همیشه یه رئیس جمهور را از صفرتاصد نقد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از مهمترین عوامل پیشرفت، نگاه ریز بین و نقادانه ی صحیح است که بدور از سوگیری و منفی بافی باشد و ما باید شرایط نقد را در تمام حوزه ها بخصوص جوانان و نوجوانان تقویت کنیم تا همه افراد بتوانند در مسئولیت های مدنی مشارکت کنند و تفکر نقادانه و کارشناسانه داشته باشند تا یک واکاوی صحیح صورت گیرد.

اولاد قباد در پایان تعامل دولت یازدهم و مجلس دهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در این دوره مناسبات میان دولت و مجلس قابل قبول بوده است ضمن اینکه به دولت دوازدهم هم توصیه می شود این تعامل را در اولویت قرار دهد چرا که باید ماهیت این تعاملات در راستای گره گشایی از مردم و پیشرفت کشور باشد.

خبرنگار:علی درخشان/ تایید:فاطمه سرلک

کد خبر: 743015

وب گردی

وب گردی