بازی در ورزشگاه آزادی محک جدی برای شاگردان مارچلو لیپی

خبرگزاری فرانسه نوشت: خیزش تیم ملی چین تحت سرمربیگری مارچلو لیپی فردا در ورزشگاه آزادی و در رویارویی با تیم صدرنشین آسیا در معرض آزمایش جدی قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرمربی تیم ملی چین معتقد است این تیم باید از پیروزی غافلگیرکننده مقابل کره جنوبی برای ادامه موفقیت در رقابت های مقدماتی جام جهانی بهره بگیرد.
احیای تیم ملی چین تحت سرمربیگری مارچلو لیبی روز سه شنبه در رویارویی با تیم برتر آسیا در ورزشگاه آزادی تهران آزمایش می شود.
آخرین مرحله از رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در آسیا در دو گروه پیگیری می شود. تیم ایران در گروه ای با کره جنوبی، ازبکستان، سوریه، چین و قطر هم گروه است.
چین پنجشنبه گذشته با شکست غافلگیرکننده کره جنوبی، اولین برد خود را در آخرین مرحله از رقابت های مقدماتی جام جهانی در آسیا بدست آورد.
لیپی که با تیم ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006 شد، پس از این پیروزی بی نظیر مقابل کره جنوبی همچون یک قهرمان ستوده شد. چین با این نتیجه از قعر گروه ای نجات یافت. چهار بازی تا پایان این مرحله از رقابتها باقی مانده است.
چین بعد از دیدار مقابل ایران، باید برابر سوریه، ازبکستان و قطر نیز بازی کند.
این مربی 68 ساله ایتالیایی گفت: ما برای گرفتن سه امتیاز دیدار برابر کره جنوبی سخت کار کردیم.
وی افزود: اما این امتیازها برای صعود به جام جهانی کافی نیست. ما باید به این روند ادامه دهیم و در مسابقات بعدی پیروز شویم.
لیپی گفت: هنوز جا برای پیشرفت هست. ما در بازی قبلی مقابل قطر در همین سطح بازی نکردیم.
با این حال برای چین، بازی خارج از خانه برابر شاگردان کارلوس کی روش با بازی خانگی در چانگشا متفاوت است. لیپی گفت که نمی تواند در ورزشگاه آزادی به نظاره بنشیند.
وی درمورد بازی مقابل کره جنوبی گفت: در نیمه اول وقتی تحت فشار بودیم خیلی دفاعی بازی کردیم. نمی خواهم در مسابقات بعدی دیگر شاهد این بازی باشم. در نیمه دوم، تیم ما در دفاع کاملا سازمان یافته بود و چندین موقعیت گلزنی ایجاد کرد. ما هنوز کارهای زیادی باید انجام دهیم.
در دیگر دیدارهای هفته هفتم از رقابت های مقدماتی جام جهانی، ژاپن میزبان تایلند است، کره جنوبی به مصاف سوریه می رود و عربستان صدرنشین گروه بی میزبان عراق است.
در همین حال تیم کیهیل با وجود چهار تساوی متوالی استرالیا که صعود مستقیم این تیم را به جام جهانی با ابهام روبرو کرده است، نسبت به چشم انداز صعود استرالیا مطمئن است.
عربستان و ژاپن در صدر گروه بی هم امتیاز هستند. استرالیا با سه امتیاز کمتر در مکان سوم است و می تواند به پلی آف برود.
اما کیهیل که رکورد گلزنی استرالیا را در اختیار دارد، گفت از قهرمانی استرالیا در جام ملتهای آسیا 2015 قوت قلب گرفته است.
کیهیل گفت: قبل از جام ملتهای آسیا همه نگران بودند و فکر می کردند هیچ شانسی نداریم و ما فاتح جام شدیم.
امارات در سیدنی باید به پیروزی برسد. امارات با شکست مقابل ژاپن در هفته گذشته در رده چهارم گروه قرار گرفت و همین نتیجه فشارها را بر مهدی علی سرمربی تیم افزایش داده است.
اسماعیل مطر که کاپیتانی تیم را در دیدار قبلی امارات به عهده داشت، در مورد آینده سرمربی تیم گفت: تصمیم گیری در این باره به عهده فدراسیون است.
وی گفت: این مربی در حال حاضر کنار ماست. به همین علت باید با هم با مشکلات روبرو شویم. باید بر روی بازی بعدی تمرکز کنیم. بازیکنان از علی حمایت می کنند.
در دیگر دیدار گروه ای، کره جنوبی در سئول از سوریه میزبانی می کند و به دنبال جبران شکست قبلی خود است.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 743023

وب گردی

وب گردی