بروکسل جمعه آینده میزبان وزرای خارجه ناتو است

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه اعلام کرد: نشست مهم وزرای خارجه این سازمان با حضور رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا جمعه آینده در بروکسل تشکیل می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، آوانا لانگسکیو سخنگوی ناتو در پیامی توییتری نوشت: نشست وزرای خارجه ناتو به روز 31 مارس (11 فروردین) موکول شده است.
قرار بود، نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل 5 و 6 آوریل (16 و 17 فروردین) برگزار شود، اما پس از آنکه تیلرسون اعلام کرد نمی تواند در آن نشست شرکت کند، به روز جمعه هفته جاری موکول شد.
وزارت خارجه آمریکا تائید کرد که تیلرسون در مذاکرات ناتو شرکت می کند، مشروط بر اینکه جمعه هفته جاری برگزار شود.
دیپلمات های غربی در روزهای اخیر برای تعیین تاریخ جدیدی برای نشست وزرای خارجه ناتو تصمیم گیری کردند.
انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که بوریس جانسون وزیر خارجه این کشور سفر خود به مسکو را به تاخیر می اندازد تا در نشست ناتو حضور یابد.
سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت که سفر برنامه ریزی شده جانسون به روسیه در ماه جاری به دلیل تعیین تاریخ جدیدی برای اجلاس ناتو به وقت دیگری موکول شده است.
وی یادآور شد که وزیر خارجه انگلیس با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت و گو کرده و مشتاق است سفرش به مسکو در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.
براساس این گزارش، برنامه ریزی مجدد ناتو برای برگزاری نشست وزرای خارجه این سازمان از اهمیت حضور تیلرسون در این اجلاس خبر می دهد.

تاییدکننده:سرلک

کد خبر: 743064

وب گردی

وب گردی