زیبائی طبیعت شمال نباید برای نسل آینده تبدیل به حسرت شود

نابغه پینگ پنگ ایران و عضو تیم ملی تنیس روی میز حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی دانست و گفت : نباید کاری کنیم که زیبائی طبیعت شمال برای نسل کنونی نوستالژی و برای نسل آینده تبدیل به حسرت شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، نوشاد عالمیان افزود : امروز همه ما برای حفاظت از محیط زیست مسئولیم تا آن را به عنوان امانت به آیندگان تحویل دهیم ، همان گونه که از گذشتگان به امانت گرفتیم .

وی یکی از تهدیدهای جدی برای محیط زیست را بی توجهی عمومی در ریختن زباله دانست و تاکید کرد : فرهنگ نریختن زباله در طبیعت باید از مدارس آغاز و در وجود شهروندان نهادینه شود .

او افزود : اگر بتوانیم از مدارس ابتدایی فرهنگ سازی کنیم که طبیعت برای همه ارزشمند است و حفاظت از آن را به عنوان یک تکلیف اخلاقی به کودکانمان بیاموزیم ، به طور قطع گام بزرگی در حفاظت از طبعیت برداشته ایم .

عالمیان گفت : استان های شمالی به خاطر مسافر پذیر بودن بیشتر در معرض خطر تخریب محیط زیست و منابع طبیعی قرار دارند و رسانه ها می توانند در آگاهی بخشی افکار عمومی بسیار تاثیرگذار باشند.

وی افزود : بسیاری از کشورهای دنیا در حسرت موهبت های طبیعی اعم از دریا ، جنگل ، مناطق ییلاقی و کوهستانی ایران هستند ، لذا ما باید قدردان این نعمت ها باشیم و برای حفظ آنها تلاش کنیم.

نابغه تنس روی میز ایران گفت : خوشبختانه در سال های اخیر دوستداران محیط زیست در شهرهای مختلف اقدام به جمع آوری زباله از معابر شهری و روستائی کردند که امیدواریم با چنین حرکت هایی همه به این باور برسند که برای حفظ محیط زیست باید دغدغه داشته باشیم.

این ورزشکار بابلی افزود : پویش نه به ریختن زباله نباید تنها به ایام نوروز خلاصه شود و باید به تمام روزهای سال تسری یابد ، هر چند این اقدام برای مقطع تعطیلات نوروزی هم بسیار ارزشمندی است .

نوشاد عالمیان عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران اهل بابل و دارنده 20 مدال بین المللی است.

دریافت کننده:زهرا پورعادل

703

کد خبر: 743091

وب گردی

وب گردی