حیدر العبادی: به تعهد نیروهای مسلح در حمایت از غیرنظامیان اطمینان داریم

نخست وزیر عراق اعلام کرد که به نیروهای مسلح کشورش و تعهد آنان به حمایت از غیرنظامیان در عملیات‌های خود اطمینان کامل دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نقل از الیوم السابع، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرد: نتایج اولیه تحقیق کمیته های مربوطه درباره انفجاری که در ساحل راست موصل رخ داد و به کشته شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد، برای بررسی بیشتر دریافت شده است.

وی گفت: ما تنها حقیقت را می گوییم و به نیروهای مسلح و تعهد و پایبندی عالی آنان به حمایت از غیرنظامیان در عملیات های خود اطمینان و اعتماد داریم.

نخست وزیر عراق در دیدار با جمعی از اهالی رسانه و تحلیلگران سیاسی در خصوص مخدوش کردن فداکاری ها و تلاش های نیروهای مسلح عراق در آزادسازی بخش وسیعی از مناطق تحت اشغال تروریست های داعش هشدار داد و گفت: به هیچ فردی اجازه چنین کاری را نمی دهیم و هرگز به راحتی از کنار این مسئله عبور نمی کنیم.

وی افزود: ما در جبهه های مختلفی در حال مبارزه هستیم و در این راه هر چند که کارشکنی ها و تخریبگری هایی وجود داشته باشد، ایستاده و به عقب باز نمی گردیم. هیچ کس حق ندارد پیروزی های به دست آمده را در راستای منافع خود مصادره کند.

العبادی در ادامه گفت: از آغاز عملیات موصل همواره بر آزادی انسان قبل از آزادسازی زمین تاکید کرده ایم و مطرح شدن ادعاهایی درخصوص هدف قرار گرفته شدن غیرنظامیان، با هدف نجات داعش در لحظات آخر حیاتش و توقف حمایت های بین المللی از عراق در مبارزه با تروریسم است.

خبرنگار: شایان دنیادیده/منتشرکننده:سرلک

کد خبر: 743093

وب گردی

وب گردی