کمپین نه به زباله، راهی برای حفاظت از محیط زیست برای نسل آینده است

بخشدار هزارجریب نکا با تقدیر از اقدام ایرنا در راه اندازی پویش نه به ریختن زباله گفت : کمپین نه به زباله ، راهی برای حفاظت از محیط زیست برای نسل آینده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمد محمدیان با اعلام اینکه داشتن شهر و روستایی سالم ، پاک و زیبا و عاری از زباله از برنامه های اولویت دار در بخش کوهستانی و بکر هزارجریب است ، افزود : کلاس های مختلف آموزشی برای دهیاران در طول سال گذشته برای این منظور برگزار شده است.

وی ادامه داد : همه ما باید برای داشتن فضای زندگی سالم تلاش کنیم و در این بین مسئولان و افراد موثر در اجتماع باید با فرهنگ سازی مناسب در این راستا افراد مختلف را به سمت حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از رها کردن زباله در طبیعت هدایت کنند.

بخشدار هزارجریب گفت : در طول نوروز امسال و با توجه به حضور مسافران و گردشگران در این منطقه گردشگری ، حدود 1.5 تن زباله در منطقه هزارجریب جمع آوری و به صورت طبیعی و کمپوست به طبیعت بازگردانده شد.

محمدیان افزود : استفاده نکردن از ظروف یک بار مصرف هم راهی مناسب برای جلوگیری از انباشت زباله و زباله های برگشت ناپذیر است که باید با فرهنگ سازی مناسب استفاده از ظروف یک بار مصرف هم به حداقل رسانده شود که این موضوع هم در آموزش های ارائه شده به دهیاران مورد توجه جدی است.

بخش هزارجریب نکا در جنوب این شهرستان 120 هزار نفری واقع است و با داشتن 63 روستا و حدود 15 هزار نفر جمعیت ، از بکرترین مناطق ییلاقی مازندران به شمار می رود.

منطقه هزارجریب از محدود مناطقی در مازندران است که به خاطر ناشناخته ماندن برای گردشگران ، از آسیب های ناشی از زباله و تجاوز به عرصه های طبیعی و ملی تا حدود زیادی مصون مانده است .

خود اتکایی مردم این منطقه که از قناعت آنان ناشی می شود سبب شده است تا در مقابل هرگونه دست اندازی به طبیعت با وسوسه سودجویان مقاومت کنند و در بسیاری از روستاهای این بخش حتی اهالی از فروش زمین به افراد غیربومی خودداری می کنند .

مهم ترین مشکل این منطقه کمبود درآمد است که در سال های اخیر با گسترش باغداری در اراضی شیبدار و حمایت دولت و تدبیر و امید از کشاورزی ، تا حدودی وضعیت در حال بهبودی است .

دریافت کننده:زهرا پورعادل

703

کد خبر: 743095

وب گردی

وب گردی