توزیع 250 هزار کیسه پلاستیک تجزیه پذیر برای روز«طبیعت»

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران: با راه اندازی کمپین «طبیعت پاک» برای روز طبیعت 250 هزار کیسه پلاستیک تجزیه پذیر در 14 استان کشور توزیع می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از صدا و سیما، امین افتخار،با اشاره به راه اندازی کمپین طبیعت پاک افزود: موضوع زباله یکی از معضلات حوزه محیط زیست در بحث تخریب آب ، خاک و هواست به همین منظور محیط زیست استان تهران با همکاری انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران و برخی تولیدکنندگان پلاستیک در کشور کمپینی برای حفظ محیط زیست راه اندازی کرده اند .

وی ادامه داد: به همین منظور برای روز طبیعت یعنی سیزدهم فروردین در مبادی ورودی شهرها ، پارک ها و مکان های تفریحی 250 هزار کیسه پلاستیک تجزیه پذیر توزیع می شود.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران گفت: پیش بینی می شود با توجه به ظرفیت هر کیسه پلاستیک که بین 7 تا 8 کیلوگرم زباله را در خود جای می دهد در روز طبیعت 2000 تن زباله جمع آوری شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی کمپین طبیعت پاک چیست، ادامه داد: اعتقاد ما این است که کمپین های محیط زیستی باعث می شود تا در بین مردم ایجاد حساسیت کند تا آنان به تعهد خود نسبت به محیط زیست وفادار بمانند.

افتخار افزود: این کمپین در استان تهران بصورت آزمایشی اجرا شد اما با وجود حمایت ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و هنرمندان کشور ، کمپین در سراسر کشور فراگیر شده است و تاکنون 14 استان از جمله گیلان، خوزستان، گلستان، خراسان های شمالی ، رضوی و جنوبی ، کردستان ، فارس و لرستان درخواست دریافت زباله تجزیه پذیر برای روز طبیعت را کرده اند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران گفت: هر کمپینی که با موضوع پاکسازی طبیعت، طبیعت بدون زباله و طبیعت پاک در کشور بخصوص ایام مناسبتی تشکیل می شود هدف آن جمع آوری زباله های تولیدی و رها شده است و از مردم نیز درخواست می کنیم که زباله های خود را از بوستان ها و مکان های تفریحی در این روز جمع آوری کنند و به مکان هایی که محل دپوی زباله است انتقال دهند.

افتخار ادامه داد: در حال حاضر اگر بخواهیم در طبیعت ایران و محیط زیست شهری گشت و گذاری داشته باشیم بیش از 1000 تن زباله رها شده در مبادی ورودی شهرها و تفرجگاهها یافت می شود لذا درخواست ما از مردم این است که در کنار جمع آوری زباله های خود اگر زباله رها شده ای را در طبیعت می بینند نیز آن را جمع آوری کنند.

وی با اشاره به همکاری شهرداری ها در روز طبیعت و پاکسازی آن روز گفت: درخواست ما نیز از شهرداری ها این است که مانند سال های گذشته همکاری لازم را درخصوص محیط زیست داشته باشند تا با جمع آوری زباله ها گام مهمی در حمایت کمپین طبیعت پاک برداریم.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران افزود: در واقع راه اندازی این کمپین از دو موضوع مورد بحث است ، موضوع اول جلوگیری از تراکنش زباله در طبیعت و موضوع بعدی جمع آوری زباله ها و انتقال آن به مکان های دپو و بازیافت زباله است.

افتخار ادامه داد: علاقه مندان به همکاری و دریافت کیسه های زباله می توانند با شماره 09128995032 روابط عمومی این کمپین تماس بگیرند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران تصریح کرد: علاوه بر کار فرهنگی و جمع آوری زباله مردم برای جلوگیری از تخریب محیط زیست ما به قید قرعه به بهترین عکسی که مردم در حین جمع آوری زباله چه بصورت سلفی و یا غیرسلفی می گیرند به قید قرعه به 15 نفر جایزه اعطا می شود.

افتخار گفت: این کمپین تا روز دوم اردیبهشت همزمان با روز زمین پاک ادامه خواهد داشت و در واقع قصد این کمپین فعالیت و پاکسازی محیط های طبیعی به کمک مردم و تشکل هاست.

دریافت کننده:زهرا پورعادل

703

کد خبر: 743098

وب گردی

وب گردی