بازدیدمدیرکل محیط زیست تهران از چند محیط بانی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از آماده باش یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در ایام نوروز و انجام گشت های شبانه روزی در این ایام خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)،نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان تهران قبل از شروع ایام نوروز در آماده باش کامل بوده و با فعالیت و گشت های شبانه روزی آماده برخورد با هرگونه تخلفات زیست محیطی می باشند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با گشت های مستمر در میادین میوه و تره بار و دیگر نقاط سطح استان تهران توسط یگان حفاظت محیط زیست استان فروش گونه در حال انقراض سمندر لرستانی در شب عید و ایام نوروز کاملا حذف شد،افزود: با تلاش محیط بانان و اطلاع رسانی بموقع مردم و گشت های متعدداز حجم بالای فروش مار آبی و انواع لاکپشت که تا سال گذشته خرید و فروش می گردید پیشگیری شد و در مجموع تعداد کمتر از 40 عدد مار و لاکپشت در سطح استان تهران کشف و ضبط گردید.

میرزاکریمی ادامه داد: کلیه ادارات شهرستانی و پاسگاه های محیط بانی در سطح استان تهران از قبل از ایام نوروز تا 15 فروردین فعال بوده و با گشتهای خودرویی ، موتوری و پیاده در مناطق تحت مدیریت مشغول انجام وظیفه بوده و با هرگونه تخلف احتمالی برخورد قانونی خواهند کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران به برنامه ریزی جهت توزیع 250 هزار کیسه زباله در روز طبیعت اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل حفظ آرامش و جلوگیری از برهم خوردن امنیت حیات وحش شهروندان در روز طبیعت از ورود به مناطق حفاظت شده استان تهران خودداری نمایند و در ایام نوروز ملاحظات زیست محیطی را رعایت نموده و همکاری لازم با محیط بانان داشته باشند.

این گزارش می افزاید: روز گذشته ناصر مهردادی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند و پاسگاه محیط بانی کوه سفید آن شهرستان و همچنین از پاسگاه های محیط بانی جاجرود و توچال در پارکهای ملی خجیر و سرخه حصار بصورت سرزده بازدید کرد و ضمن تبریک سال نو به محیط بانان و پرسنل کشیک در مراسم ترحیم محیط بان بازنشسته مرحوم جلیل قنبری در روستای توچال پاکدشت نیز حضور یافت.

دریافت کننده:زهرا پورعادل

703

کد خبر: 743099

وب گردی

وب گردی