بیابان زایی از بیابان زدایی پیشی گرفته است/ اعتبار لازم در اختیار سازمان جنگل ها نیست

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: به علت کمبود اعتبار، بیابان زایی از بیابان زدایی پیشی گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد شاعری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی؛گفت: به علت کمبود اعتبار و بودجه تخصیص داده شده، بیابان زایی از بیابان زدایی پیشی گرفته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه سازمان جنگل ها و وزارت جهاد کشاورزی بودجه لازم را برای اجرای بیابان زدایی در دست ندارند و بی توجهی به تخصیص اعتبار مورد نیاز، این بحران را در سال های اخیر تشدید کرده است.

شاعری با بیان اینکه بیابان زدایی در بحث اجرایی از اولویت لازم برخوردار نیست، ادامه داد: در گذشته بعد از کشور چین، ایران به لحاظ توان فنی و مهندسی در آسیا رتبه دوم بیابان زدایی را دارا بود اما متاسفانه امروزه به علت ضعف مالی به شرایط بحرانی رسیده ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه تلاش شد تا سالانه 300 هزار هکتار بیابان زدایی در کشور انجام شود که امیدواریم دولت به تعهد خود عمل و در لایحه بودجه سنواتی اعتبار مورد نیاز را پیش بینی کند.

شاعری با بیان اینکه کانون های بحرانی در کشور باید سالانه مهار شود، افزود: در حال حاضر حداکثر 50 هزار هکتار بیابان زدایی انجام شده که این میزان هیچ تناسبی با وضعیت استاندار ندارد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل

703

کد خبر: 743125

وب گردی

وب گردی