وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رییس مجلس سنای الجزایر دیدار کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر خود به کشور الجزایر با رییس مجلس سنای این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار گفت: رییس جمهور ایران در تعیین روابط با کشورهای عربی، گسترش روابط با الجزایر را از اولویت ها برشمرده و بر توسعه روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با آن تاکید دارند.

وی افزود: ایران و الجزایر دو کشور انقلابی و اسلامی هستند و در مبارزه با تروریسم اقدامات بسیاری انجام داده اند.

صالحی امیری با اشاره به اقدامات وحشیانه گروهک تروریستی داعش، ادامه داد: دو کشور برای مبارزه با گروهک داعش می توانند همکاری های مشترک داشته باشند.

وی گفت: گسترش روابط فرهنگی و هنری دو کشور و آشنایی دو ملت از فرهنگ و تمدن یکدیگر بیش از پیش ضروری است.

در این دیدار " عبدالقادر بن صالح رییس مجلس سنای الجزایر گفت: مجلس سنای الجزایر همکاری های خوبی با شورای مجلس اسلامی ایران دارد.

وی افزود: الجزایر در حال حاضر از لحاظ فرایند برگزاری انتخابات در شرایط خوبی به سر می برد و تمامی احزاب آماده حضور در انتخابات شده اند.

رییس مجلس سنای الجزایر گفت: الجزایر با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای همسایه اش درگیر مناقشات هستند، از نظر امنیتی دارای شرایط با ثباتی است.

عبدالقادر بن صالح ادامه داد: مشارکت دو کشور در رویدادهای فرهنگی و هنری یکدیگر، نقش به سزایی در گسترش روابط دوجانبه دارد.

رییس مجلس سنای الجزایر افزود: سال گذشته، کمیسیون مشترک ایران و الجزایر رئوس روابط دو کشور را ترسیم کرده و باید بر اساس این رئوس حرکت کنیم.

وی با اشاره به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کشور الجزایر، این گونه سفرها را فرصت مغتنمی برای مشورت های سازنده و گسترش روابط فرهنگی و هنری و دیگر روابط اقتصادی و سیاسی دانست.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 743194

وب گردی

وب گردی