گالوپ: کاهش محبوبیت ترامپ

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت: بر اساس جدیدترین نظرسنجی مؤسسه گالوپ میزان مقبولیت رئیس جمهور آمریکا به 36 درصد کاهش یافته است

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه ایندیپندنت، این کاهش مقبولیت ترامپ در حالی است که طی روزهای پس از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور آمریکا، میزان مقبولیت او حدود چهل و شش درصد بود که این رقم نیز برای یک رئیس جمهور جدید بسیار پایین محسوب می شود.

پایین ترین میزان محبوبیت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، سی و هشت درصد بود که دو بار- یکی در سال دو هزار و یازده و دیگری در سال دو هزار و چهارده- به این رقم رسید.

شاخص های میزان محبوبیت

میزان محبوبیت رؤسای جمهور آمریکا اغلب به نحوه مدیریت آنها در ارتباط با بحران های ملی، تصویب قوانین در کنگره و رسوایی هایی سیاسی بستگی دارد.

با اعلام میزان محبوبیت دونالد ترامپ، کاربران توئیتر شروع به پاسخ دادن به یکی از توئیت های او از سال دو هزار و یازده کردند که در آن، از کاهش محبوبیت باراک اوباما در آن زمان انتقاد کرده بود.

این در حالی است که نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه کوئینیپیاک نیز نشان می دهد، میزان محبوبیت ترامپ همچنان رو به کاهش است. بر اساس این نظرسنجی، پنجاه و دو درصد از مردان از ترامپ اعلام نارضایتی کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد، تقریبا نیمی از افراد -چهل و هشت درصد- بر این باورند میزان صداقت ترامپ در مقایسه با بیشتر رؤسای جمهوری قبلی آمریکا کمتر است.

در اکتبر سال 2008، میزان محبوبیت جورج بوش جمهوری خواه در بحبوحه بحران مالی جهانی به پایین ترین سطح یعنی بیست و پنج درصد رسیده بود.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:بشیری

کد خبر: 743205

وب گردی

وب گردی