ساخت ٢٠٠ فیلم در سال، نشان دهنده توجه ایران به صنعت سینما است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر خود به الجزایر، عصر روز سه شنبه با رییس مجلس مردمی این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار گفت: جهشی جدی در روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور از ضروریات است.

وی با اشاره به صنعت سینمای ایران و جایگاه آن در جهان افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی سالانه تعداد ٣٠ فیلم ساخته می شد ولی اکنون شاهد ساخت ٢٠٠ فیلم در سال هستیم و این نشان دهنده توجه ایران به صنعت سینما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایران و الجزایر از نظر استقلال سیاسی، عدم تاثیر پذیری از قدرت ها، مردم سالاری و ... با یکدیگر دارای اشتراکات بسیاری هستند.

وی گفت: انجام فعالیت های مشترک فرهنگی دو کشور می تواند نقش موثری در کمرنگ کردن جریانات تکفیری داشته باشد.

صالحی امیری افزود: در منطقه خاورمیانه در حال عبور از فضای نظامی و سخت به سمت فضای فرهنگی و مذاکراتی هستیم.

وی گفت: ایستادگی ایران در برابر گروهک های تروریستی در منطقه شرایط را تغییر داد.

صالحی امیری ادامه داد: برگزاری همایشی علیه جریانات تروریستی ضرورت دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روابط مشترک نخبگان و رسانه های رسمی دو کشور در انتقال پیام یکدیگر به جهان اسلام نیز ضروری است.

در این دیدار ولد خلیفه رییس مجلس مردمی الجزایر گفت: روابط فرهنگی و هنری ایران و الجزایر عمیق و گسترده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در صنعت سینما پیشتاز است و الجزایر از نظر فرهنگی و هنری روابط مناسبی با ایران دارد.

رییس مجلس مردمی الجزایر با اشاره به روابط مشترک با مجلس شورای اسلامی گفت: دو کشور در زمینه روابط بین المللی می توانند روابط مشترک و گسترده ای با یکدیگر داشته باشند.

وی با اشاره به تعداد نمایندگان و کمیسیون های مجلس مردمی الجزایر گفت: وظیفه این مجلس قانون گذاری و تقویت روابط مدنی از طریق تصویب قوانین است.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائیدکننده سلیمی

502500

کد خبر: 743284

وب گردی

وب گردی