آمریکا به برگزاری نشستی با حضور سران عرب خلیج فارس، فلسطین و اسرائیل می اندیشد

مقامات رژیم صهیونیستی از تصمیم آمریکا برای برگزاری نشستی با حضور سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، حکومت خودگردان فلسطین و نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه صهیونیستی روزنامه 'جروزالم پست' به نقل از این مقامات صهیونیستی نوشت: در صورت برگزاری این نشست در تابستان امسال، این اولین نشست در نوع خود خواهد بود.

یکی از مقامات رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، در این باره به روزنامه جروزالم پست گفت: مقامات آمریکا نسبت به برگزاری این نشست علاقه مند هستند؛ رئیس جمهوری آمریکا خواستار دور هم جمع کردن آنها و نشست علنی با آنهاست؛ به اعتقاد من، انجام چنین کاری ممکن است، اما سوال این است که بعدش چه خواهد شد؟.

به گفته وی، طبق پیش شرط کشورهای عرب شرکت کننده در این نشست، اسرائیل باید با توقف غیررسمی و تلویحی ساخت و سازهای آتی در خارج از شهرک های ساخته شده موافقت کند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، اگر این نشست برگزار شود، مقاماتی در سطح ولیعهد عربستان و سایر کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) به همراه سران مصر و اردن و اسرائیل در مقابل دوربین ها خواهند ایستاد.

مقامات اسرائیلی که به فواید و هزینه های احتمالی چنین نشستی می اندیشند، معتقدند، تعامل علنی با ریاض و شرکای منطقه ای اش، دستاورد دیپلماتیک بزرگی خواهد بود که نتیجه سال های مذاکرات محرمانه درباره ایران و فعالیت هایش در منطقه است؛ برخی از این مقامات نیز از این امر ناخشنودند و می گویند، این نشست توقعات فلسطینی ها را بالا خواهد برد.

یکی دیگر از مقامات اسرائیلی نیز در این باره گفت: اگر برای پس از این نشست برنامه ای نداشته باشیم، این امر می تواند باعث انتفاضه شود.

یکی از مقامات دولت ترامپ هم به جروزالم پست گفته که آمریکا به طور مشخص برای برگزاری رویداد خاصی فعالیت نمی کند. دولت ترامپ هم و غم خود را برای ایجاد رابطه با طرف های منطقه ای گذاشته است؛ توقع نداریم که چنین نشستی در این مقطع برگزار شود.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:بشیری

کد خبر: 743311

وب گردی

وب گردی