کاهش تولید لیبی، قیمت جهانی نفت را افزایش داد

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت های نفت که دیروز (سه شنبه) به دلیل اختلال در تولید نفت لیبی و احتمال تمدید کاهش تولید اوپک و غیراوپک برای 6 ماه دیگر ،بالا رفته بود، صبح روز چهارشنبه نیز به همین دلایل افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ بهای نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 01:27 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 14 سنت نسبت به آخرین قیمت دیروز افزایش یافت و به 51 دلار و 47 سنت در هر بشکه رسید.
در بازار نایمکس نیویورک نیز هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به قیمت 48 دلار و 57 سنت معامله شد که از آخرین قیمت دیروز 20 سنت بیشتر بود.
قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا هم دیروز بیش از یک درصد بالا رفت.
بنا به اعلام یک منبع از شرکت ملی نفت لیبی، تولید نفت در میدان های نفتی غربی این کشور توسط معترضان مسلح متوقف شده و سطح تولید این کشور را 252 هزار بشکه در روز کاهش داده است.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی دهم آذرماه 1395 خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا عضو اوپک به شمار می روند.
ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شده اند.
اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه 1395، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.

دریافت کننده : نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 743340

وب گردی

وب گردی