تاکید اردن و عربستان بر حل سیاسی بحران سوریه

پادشاهان اردن و عربستان در نشستی مشترک بر ضرورت دستیابی به یک راهکار سیاسی برای پایان بخشیدن به رنج‌های مردم سوریه با توجه به ضرورت محافظت از تمامیت ارضی این کشور تأکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، دربیانیه صادر شده بعد از نشست دوجانبه میان ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و عبدالله دوم پادشاه اردن در حاشیه نشست سران عرب در این کشور آمده است که دو طرف در خصوص مسائل مربوط به جهان عرب از جمله مسئله فلسطین بحث و تبادل نظر کردند.

این دو مقام همچنین نسبت به افزایش خطرات مربوط به خشونت و تروریسم که امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می‌کند ابراز نگرانی کرده و حمایت خود را از تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و تشکیل ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با این پدیده اعلام کردند.

پادشاهان دو کشور بر اهمیت محافظت از حاکمیت یمن و ثبات این کشور و دولت به اصطلاح مشروع و همچنین دستیابی به یک راهکار سیاسی برای بحران این کشور تأکید کردند.

ملک سلمان و عبدالله دوم در این نشست بر اهمیت دستیابی به یک راهکار سیاسی برای پایان بخشیدن به دردها و رنج‌های مردم سوریه در کنار حمایت از حاکمیت این کشور براساس بیانیه ژنو 1 و قطعنامه 2254 شورای امنیت تأکید کردند.

آنها هم چنین از آنچه «دخالت‌های تهران در امور داخلی کشورهای منطقه» خوانده شد، ابراز نگرانی و ایران به حمایت از تروریسم و فتنه‌انگیزی در منطقه متهم شد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 743345

وب گردی

وب گردی