افزایش امید به‌ زندگی در کشور ، ثمره تلاش وزارت بهداشت است

نماینده‌ مردم شهرستانهای نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش امید به‌ زندگی ، ثمره تلاش وزارت بهداشت و درمان است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید گرمابی در جلسه تحلیلی دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و اعلام سیاستهای آینده که با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد، گفت : با توجه به شعار سال ۹۶، حل مشکل بیکاری در کشور مستلزم همّت قوای سه گانه و همه‌ی مسئولان نظام است.

وی از طرح تحول نظام سلامت که برای تحقق آن زحمت زیادی در وزارت بهداشت کشیده شده و مجلس نیز با تامین بودجه‌ ، اجرای آن همراهی کرده است، تقدیر و تشکر کرد.

دکتر گرمابی بیان داشت: «افزایش شاخص امید به‌ زندگی» از معیارهای توسعه است و خوشبختانه به گواهی آمار، این شاخص در کشور ما افزایش یافته است که قطعا از ثمرات تلاش وزارت بهداشت است و افزایش این شاخص، کشور را به توسعه‌یافتگی نزدیک می‌کند.

نماینده‌ مردم شهرستانهای نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشگیری همواره مقدم بر درمان و کم هزینه‌تر از آن است و طرح تحول نظام سلامت نیز، بیشتر مبتنی بر پیشگیری است، خوشبختانه این موضوع میان مردم در حال توجیه شدن است.

دکتر گرمابی ضمن تشکر از دستگاه قضایی شهرستان، شهردار و شورای شهر که در سال گذشته به حوزه سلامت کمک ویژه کردند، افزود : باید سپاسگزار خیّرین نیشابوری بود چراکه کمک‌های‌ این خیرین در برخی حوزه‌ها از جمله بهداشت و درمان، از کمک‌های دولتی پیشی گرفته‌ است و امیدواریم دولت هم بیش از پیش به حوزه سلامت شهرستان کمک کند تا عقب ماندگی چند ساله‌ی گذشته جبران شود.

وی در پایان، ارتقای دانشکده‌ی علوم پزشکی به دانشگاه را از خواسته‌های مردم و مسئولان شهر عنوان و بر آن تأکید کرد.
گفتنی است در این جلسه نمایندگان شهرستانهای نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ، اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نیشابور و مسئولان دانشکده‌علوم پزشکی نیز حضور داشتند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل

703

کد خبر: 743353

وب گردی

وب گردی