آغاز رسمی روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

نخست وزیر انگلیس، عملیاتی شدن ماده پنجاه پیمان اتحادیه اروپا را برای آغاز رسمی روند خروج انگلیس از این اتحادیه اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد انگلیس رسماً ماده پنجاه پیمان اتحادیه اروپا (معاهده لیسبون) را برای خروج از این اتحادیه به جریان انداخت.

نخست وزیر انگلیس، عملیاتی شدن ماده پنجاه پیمان اتحادیه اروپا را برای آغاز رسمی روند خروج انگلیس از این اتحادیه اعلام کرد.

ترزا می نخست وزیر انگلیس، لحظاتی پیش در سخنرانی خود در مجلس عوام اعلام کرد ماده پنجاه پیمان اتحادیه اروپا را برای آغاز روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به جریان انداخته است. ترزا می گفت:« دقایقی پیش در بروکسل، نماینده دائم انگلیس در اتحادیه اروپا، به نمایندگی از من، نامه ای به رئیس شورای اروپا تحویل داد، که در آن تصمیم دولت (انگلیس) برای به جریان انداختن ماده پنجاه پیمانِ اتحادیه اروپا، تأیید شده است. روند ماده پنجاه (معاهده لیسبون) اکنون آغاز شده است و طبق خواسته مردم انگلیس، این کشور از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

این لحظه ای تاریخی است که بازگشتی نخواهد داشت. انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می شود و قرار است ما برای خودمان قانون وضع کنیم و تصمیم بگیریم. قرار است کنترل مسائلی را در اختیار بگیریم که بیشترین اهمیت را برای ما دارد. ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد تا انگلیسی قدرتمندتر و منصفانه تر بسازیم؛ کشوری که فرزندان و نوادگان ما با افتخار از آن به عنوان خانه خود یاد کنند. این، آرمان و فرصتِ پیش روی ما است و دولت کنونی نیز مصمم است همین کار را کند».

تاییدکننده:سرلک

کد خبر: 743369

وب گردی

وب گردی