مدیرعامل منطقه آزاد انزلی: بندر کاسپین هدیه بزرگ دولت یازدهم است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در آیین افتتاح و آغاز پروژه های این منطقه با حضور رئیس جمهوری، بهره برداری از اسکله های بندر کاسپین را هدیه بزرگ دولت یازدهم برای گیلان و کشور خواند.

به گزارش ایسکانیوز؛ رضا مسرور روز پنجشنبه در این مراسم که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، خطاب به دکتر روحانی اظهار کرد : بازدید شما از منطقه آزاد انزلی در سال 94 و دستور جنابعالی برای تسریع در اجرای پروژه ها، موجب انرژی مضاعف برای ما شد .
وی با اشاره به انجام 18 ماه کار شبانه روزی برای تکمیل این دو پست اسکله که باید 11 سال دیگر به بهره برداری می رسید، خاطرنشان کرد: اگر حضور شما و کلنگ زنی مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نبود، شاید به نتیجه لازم نمی رسیدیم .
مسرور افزود: عمق آبخور این بندر به 14 متر می رسد و باعث می شود کشتی های بزرگ پهلوگیری داشته باشند و از مزیت های آن، ساخت اسکله ها توسط بخش خصوصی است .
وی در تشریح دیگر ویژگی های این بندر گفت : این بندر علاوه بر عدم وجود رسوب و امکان اتصال راه آهن و استعداد تبدیل به بندر نسل سوم را دارد و منشاء اثر برای گیلان و هدیه ای بزرگ از سوی دولت است.
مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی ، ایجاد بزرگترین مارینای کشور را از دیگر طرح هایی عنوان کرد که با حضور رئیس جمهوری ساخت آن آغاز می شود و افزود: در خزر، عملاً گردشگری دریایی تعطیل است ولی با ایجاد این اسکله مارینا، انشاء الله رونق گردشگری دریایی را در گیلان شاهد خواهیم بود.
به گفته مسرور، این حوضچه با هفت هکتار وسعت امکان پهلوگیری 350 شناور تفریحی را خواهد داشت و با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و 200 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی انجام می شود.
مسرور در ادامه به آغاز ساخت بزرگترین آکواریوم دریایی در این منطقه بعنوان یکی از برکات برجام با 100 درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی با 10 هزار متر مربع وسعت اشاره کرد .
وی در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد : منطقه آزاد انزلی با توجه ویژه دولت ابتدای کارش با الان متفاوت است، زیرساختهای اساسی با توجه دولت یازدهم ایجاد کرده ایم، بزرگترین مرکز نمایشگاهی شمال کشور و پروژه های زیرساختی دیگر از کارهای دولت در این دوره است.
در ادامه سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به استان گیلان، 2 پست از اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر افتتاح و عملیات اجرایی احداث بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و همچنین بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران که با ‏مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می شود، آغاز شد.‏

دریافت کننده : نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 743497

وب گردی

وب گردی