دولت ترامپ فروش سلاح به بحرین را از سر می‌گیرد

یکی از منابع کنگره آمریکا اعلام کرد، دولت واشنگتن کنگره را از برنامه‌اش برای فروش 19 جنگنده F-16 ساخت کمپانی لاکهید مارتین و تجهیزات مربوط به آن به مبلغ 5 میلیارد دلار به بحرین مطلع ساخت؛ فروشی که سال گذشته به خاطر نگرانی‌ها نسبت به سوابق حقوق بشری دولت بحرین به حالت تعلیق در آمد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرات امورخارجه‌ آمریکا سپتامبرسال گذشته در زمان روی کار بودن دولت باراک اوباما، رییس جمهور سابق این کشور کنگره را ازاین قرار داد مطلع ساخته بود اما به دلیل نگرانی‌ها از این که بحرین به وعده‌های خود برای بهبود سوابق حقوق بشری‌اش عمل نکرده این فروش را متوقف کرد.

منبع سیاسی مذکور گفت : دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مسائل حقوق بشر را از این نقل و انتقالات مجزا می داند.

این در حالی است که هنوز اعضا کنگره در خصوص اینکه ‌آیا این بار نیز با فروش این جنگنده‌ها به بحرین به خاطر نگرانی‌های حقوق بشری مخالفت خواهند کرد یا خیر اظهار نظری نکردند.

این قرار داد فروش به مبلغ 4.867میلیارد دلارشامل جنگنده‌های F-16 ، بیست و سه موتور، رادار و دیگر تجهیزات الکترونیکی ، تسلیحات هوا به هوا و هوا به زمین و تجهیزات مرتبط می‌باشد.

به موجب قانون کنترل صادرات تسلیحات کنگره مدت 40 روز برای بررسی این موضوع پیش رو دارد و پس از آن مجوزهای مربوط به این قرار داد تصویب خواهد شد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 743513

وب گردی

وب گردی