چالش های اصلی محیط زیستی در روز طبیعت

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به چالش های اصلی محیط زیستی در روز طبیعت، برای کاهش تخریب ها، از شهروندان ایرانی دعوت به همکاری کرد.

به گزارش ایسکانیوز،سرهنگ قاسم سبزعلی با اشاره به اینکه همه ساله در ایام نوروز و روز طبیعت با مشکلات و چالش های بسیاری در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مواجه هستیم، گفت: تخریب ها، حریق ها و پسماندهای باقی مانده در عرصه های طبیعی چالش های اصلی ما در این ایام به ویژه روز طبیعت یا سیزده بدر است.

وی با اشاره به انجام گشت های ترکیبی منابع طبیعی کشور در نتیجه هماهنگی بین سازمان جنگل ها، سازمان محیط زیست و نیروی انتظامی در ایام نوروز اظهار کرد: اقدامات موثر و همه جانبه ای به منظور مراقبت از عرصه های طبیعی انجام شده است که این تعاملات و مراقبت ها برای روز طبیعت نیز وجود خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، افزود: از شهروندان ایرانی تقاضا داریم که همکاری بیشتری با نیروهای حفاظت به منظور استفاده صحیح از طبیعت و جلوگیری از تخریب ها داشته باشند.

سرهنگ سبزعلی در ادامه با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی کشور در روز 13 فروردین اظهار کرد: با توجه به آفتابی بودن هوای کشور در روز طبیعت، حتما شاهد حضور گسترده تر مردم در طبیعت خواهیم بود، بنابراین درخواست داریم شهروندان توجه بیشتری برای حفاظت از منابع طبیعی و عرصه ها داشته باشند.

وی تاکید کرد: سامانه 1504 آماده دریافت اطلاعات و گزارش های مردمی در زمینه تخریب، تصرف و آتش سوزی منابع طبیعی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها با تاکید بر اینکه اکثر حریق ها در مناطق گردشگری و در نقاطی که شهروندان برای طبخ غذا از آن استفاده می کنند، صورت می گیرد، گفت: خانواده ها بعد از اتمام طبخ غذا باید از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند، همچنین از روشن کردن آتش در علفزارهای خشک که با کوچکترین باد امکان حریق وجود دارد، خوددداری کنند.

به گفته سرهنگ سبزعلی، رها کردن زباله هایی مانند شیشه نیز احتمال آتش سوزی را بالا می برد زیرا وقتی پسماندها در معرض آفتاب قرار می گیرند، باعث ایجاد حریق می شوند. بنابراین شهروندان حتما پسماندهای خود را جمع آوری کرده و از عرصه های طبیعی خارج کنند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743556

وب گردی

وب گردی