اولاند: بریتانیا باید اول تعهدات خود به اتحادیه اروپا را حل و فصل کند

رئیس جمهور فرانسه به ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفته است که این کشور قبل از مذاکره پیرامون روابط آینده‌اش با اتحادیه اروپا، اول باید شرایط خروج از این اتحادیه را حل و فصل کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری بی بی سی، سایر مقامات اتحادیه اروپا هم که در جزیره مالت گرد آمده‌اند با این نقطه نظر رئیس جمهوری فرانسه توافق کامل داشتند.

ترزا می خواستار مذاکرات همزمان در مورد شرایط خروج انگلیس و همچنین آینده رابطه با اتحادیه اروپا است، اما فرانسوا اولاند در یک گفتگوی تلفنی به نخست‌وزیر انگلیس گفت که کشورش باید اول حساب مالی، حقوق شهروندان اروپایی و تعهدات خود را حل و فصل کند و بعد از آن می‌تواند به مذاکره پیرامون آینده رابطه با اتحادیه اروپا بپردازد.

در اجلاس ائتلاف راست میانه مردم اروپا (EPP) که بزرگترین گروه در پارلمان اروپا است، بر سر این موضوع توافق شد که در مذاکرات با انگلیس حفظ حقوق شهروندان اتحادیه اروپا در این کشور، پرهیز از ایجاد مرز بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند و رسیدگی به حساب مالی انگلیس با اتحادیه که بالغ بر ۶۴ میلیارد یورو (۵۱ میلیارد پوند) است، مسائلی هستند که باید در اولویت قرارگیرند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که در این اجلاس صحبت می‌کرد بدون اشاره مستقیم به خروج انگلیس گفت که اتحادیه اروپا باید امنیت شهروندان خود در انگلیس را تضمین کند تا آنها به کشورهایشان بازگردانده نشوند.

مرکل پیشتر گفته بود که اول باید تعهدات انگلیس به اتحادیه اروپا حل و فصل شود تا مذاکرات ادامه پیدا کند.

انتظار می‌رود که دونالد توسک، رئیس شورای اروپا امروز (جمعه) پیش‌نویس رهنمودهایی که پایه مذاکرات اتحادیه با انگلیس است، به مقام‌های این اتحادیه ارائه دهد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 743592

وب گردی

وب گردی