مشارکت 60 هزار نگهبان محله و سه هزار پلیس افتخاری در طرح امنیت نوروزی نیروی انتظامی

جانشین معاونت پیشگیری از جرم نیروی انتظامی گفت: با همراهی مردم با نیروی انتظامی در قالب 60هزار نگهبان محله و سه هزار پلیس افتخاری امسال به مراتب بیشتر از سال های گذشته شاهد امنیت و آرامش در سطح کشور می باشیم.

به گزارش ایسکانیوز،سردار مهدی معصوم بیگی روز جمعه در حاشیه بازدید از ایستگاهها طرح نوروززی نیروی انتظامی استان اردبیل در جمع با خبرنگاران افزود: نیروی انتظامی برای اجرای طرح نوروزی خود 75 هزار نیرو بسیج کرده و با داشتن 10 هزار گشت پیشگیری از جرم و ایجاد 2 هزار و 500 ایستگاه نوروزی ایام تعطیلات نوروزی توام با امنیت و آرامش را برای هموطنان ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: نتیجه اجرای طرح نوروزی نیروی انتظامی کاهش چهار درصدی سرقت در ایام تعطیلات سال جاری در مقایسه با پارسال ، کاهش 50 درصدی تلفات جانی حوادث چهار شنبه آخر سال و کاهش تلفات سوانح رانندگی در جاده های کشور می باشد.
وی بیان کرد: طرح نوروزی نیروی انتظامی که به نوعی از اوایل اسفند ماه سال گذشته شروع و تا پایان فروردین ماه ادامه می یابد با هدف پیشگیری از وقوع جرم ، تسهیل در رفت و آمد و روان سازی ترافیک ، کاهش سوانح رانندگی و تلفات جانی آن و برقراری نظم و امنیت در یهنه جغرافیایی ماموریت ها اجرا می شود.
وی اضافه کرد: بررسی ها و گزارش های اولیه نشان می دهد که امسال در این زمینه نیروی انتظامی موفق عمل کرده و به توفیقات خوبی دست یافته و با همراهی مردم امنیت خوبی در جاده ها، اماکن عمومی از جمله مترو ، فرودگاهها ، محلات ، تفرجگاهها برقرار بوده و تاکنون موضوع و حادثه غیر معمول و غیر عرفی خاصی گزارش نشده است.
سردار معصوم بیگی اظهار کرد: برای سال 96 نیروی انتظامی اجرای سه طرح تحول در کلانتری ها و پاسگاهها ، توانمند سازی کارکنان و ماموران نیروی انتظامی با تمرکز بر آموزش و طرح مها (مرکز هشدارهای الکترونیکی ) با استفاده از فناوری های نوین را در دستور کار دارد.
وی وضعیت استان اردبیل در اجرای طرح نوروزی را بسیار مناسب و مطلوب ارزیابی کرده و گفت: در این زمینه نیروی انتظامی استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور موفق عمل کرده است.
طرح نورزوی نیروی انتظامی به صورت رسمی از 25 اسفند ماه سال گذشته شروع و تا 14 فروردین امسال ادامه می یابد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743626

وب گردی

وب گردی