عضو هیات رئیسه مجلس، ۱۲فروردین را تجلی باور مندی تفکر حضرت امام (ره) به مشارکت عامه مردم ایران در حق تعیین سرنوشت خویش دانست.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا کاتب به مناسبت فرا رسیدن روز ۱۲ فروردین گفت: ۱۲ فروردین سالروز استقرار جمهوری اسلامی نشانه ای آشکار از عمق تفکر روشن و پیشروی حضرت امام (ره) بود که اعتقاد و باوری ژرف به مشارکت عامه مردم در حق تعیین سرنوشت خویش به صورت آزاد و مستقل داشت.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: آنچه حضرت امام خمینی به عنوان یک روحانی انقلابی به دنبال آن بود ؛ تبلور حاکمیت اراده و خواست مردم پس از یک دوره طولانی از استبداد و خودکامگی سیاه بود. هر چند که انقلاب اسلامی ایران انقلابی برآمده از خواست تمامی جامعه ایران بود اما دوراندیشی و نگاه مدبرانه ایشان برای رسمیت بخشی به این حضور در نگاه سایر ملتها و یادآوری همیشگی اهمیت صندوق های رای بعنوان رکن تعیین کننده در سرنوشت مردم و کشور بر نخستین انتخاب و همه پرسی عمومی اصرار ورزید. چنانکه آن پیر فرزانه این روز بزرگ را روز نخستین حکومت الله دانست و آن را از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ملت ایران دانست که می بایست آن را زنده نگاه دارند.
وی ادامه داد: همه پرسی ۱۲ فروردین ۵۸ بعنوان نخستین حماسه حضور مردم ایران در پای صندوق رای، باعث شد تا مردم به تناوب و در مناسبت‌های مختلف و گوناگون در طی ۳۸ سال پس از انقلاب اسلامی با مشارکت فعال در انتخابات و پای صندوق های رای در ساختن و آبادانی جامعه خویش مشارکت نمایند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه در گفت‌وگو با خانه ملت، گفت: امسال نیز ملت بزرگ ایران امتحانی سخت در پیش دارند و آن حضوری ستودنی برای انتخاباتی سرنوشت ساز در دو بعد ملی و محلی( انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا) می باشد.
کاتب ادامه داد: هرچند که آحاد مردم در سراسر کشور همواره بیش از سطح انتظار و توقع در اینگونه رویدادها حضور یافته و پشتیبانی خویش را از انقلاب و نظام اسلامی ابراز داشته آمد اما گفتن این نکته خالی از لطف نیست که در یک نظام مردم سالاری دینی که برای به ثمر نشستن آن جانها فدا شده و خونها بر زمین ریخته موثرترین راه برای تثبیت خواست عمومی جامعه از طریق صندوق های رای می باشد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینجانب به عنوان فردی که افتخار داشته به عنوان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشم، از برادران و خواهران بزرگوارم در سراسر کشور می خواهم در جهت حفظ و صیانت از این شجره والا و امانت گرانبها به پاسداشت آنچه که همگان وارث آن هستیم و باید آن را نیز به آیندگان بی کم و کاست واگذار کنیم در انتخابات پیش روی حضوری فعال، هوشمند و مسولانه داشته باشیم و جهانیان را همانند گذشته مبهوت و محسور حضور خود نماییم.

تنظیم کننده: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 743684

وب گردی

وب گردی