اسکان اضطراری ۶۳۷۴ مسافر نوروزی در همدان/امدادرسانی به ۸۱ فقره حادثه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از اسکان اضطراری ۶۳۷۴ مسافر نوروزی در پایگاه‌ها و چادرهای جمعیت هلال‌احمر استان خبر داد و گفت: بیشتر اسکان‌های اضطراری در کمپ ورودی شهر همدان انجام گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، بهروز کارخانه بیان کرد: از کل افراد اسکان‌یافته، ۲۱۳ نفر در پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر و ۶۱۶۱ نفر در چادر اسکان داده شدند.

وی همچنین از وقوع ۸۱ فقره حادثه جاده‌ای، کوهستان، سیلاب، شهری، برف و کولاک در استان و انجام عملیات امدادرسانی خبر داد و اظهار کرد: در این حوادث، از ۵۵ مصدوم، ۱۱ نفر مصدوم سرپایی و ۴۴ نفر مصدوم انتقالی بودند که از ۱۰ نفرشان فوت شدند.

کارخانه اعلام کرد: از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۰ فروردین ۹۶، ۴۱ حادثه جاده‌ای شامل ۲۷ واژگونی خودرو معادل ۶۶ درصد، ۱۰ تصادف معادل ۲۴ درصد و سه مورد سایر معادل ۱۰ درصد اتفاق افتاده است.

وی افزود: کل مصدومان در حادثه واژگونی خودرو ۳۳ نفر شامل ۹ مصدوم سرپایی و ۲۴ مصدوم انتقالی بوده است و خوشبختانه هیچ مورد فوتی در این نوع حادثه شاهد نبودیم.

کارخانه با بیان اینکه در حادثه تصادف یک نفر مصدوم سرپایی بوده و ۱۰ نفر مصدوم انتقالی داشتیم که متأسفانه ۶ نفر از آنها فوت کرد، ادامه داد: در سایر حوادث جاده‌ای رخ داده یک نفر مصدوم انتقالی و ۹ نفر مصدوم انتقالی داشتیم که متأسفانه یک نفر فوت کرده است.

وی تصریح کرد: در مجموع طی ۱۶ روز، ۴۱ حادثه جاده‌ای ۵۴ مصدوم برجای گذاشت که از این تعداد، ۱۱ مصدوم سرپایی و ۴۳ مصدوم انتقالی بودند که متأسفانه ۷ نفر فوت کردند.

مدیرعامل هلال‌احمر استان همدان با بیان اینکه طی ۱۶ روز یک حادثه کوهستان، یک حادثه دریایی- ساحلی، یک حادثه شهری، یک حادثه برف و کولاک و یک حادثه صنعتی و کارگاهی داشتیم، عنوان کرد: حادثه کوهستان یک مصدوم انتقالی، حادثه دریایی- ساحلی یک نفر فوتی و حادثه صنعتی و کارگاهی دو نفر فوتی داشت.

وی همچنین از انجام ۴ سورت پرواز امدادی، اعزام ۶۲ آمبولانس و ۵ خودروی نجات و به‌کارگیری ۳۶۱ نفرروز نیروی عملیاتی طی ۱۶ روز در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: متوسط زمان حضور در محل حادثه ۸ دقیقه و ۵۸ ثانیه بوده است.

مدیرعامل هلال‌احمر استان همدان در ادامه به طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۰ فروردین‌ماه ۹۶ اشاره کرد و گفت: این طرح که از ۲۵ اسفندماه ۹۵ توسط اعضا و داوطلبان جوان جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود، تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه خواهد یافت به طوریکه اعزام ۸ تیم سیار سحاب، برپایی ۲۰ پایگاه ثابت، ۵ خیمه نماز، ۱۰ فضای دوستدار کودک و ۱۰ ایستگاه سلامت از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی یادآور شد: توزیع ۲۱ هزار و ۸۶۲ نقشه گردشگری بین مسافران، مراجعه ۲۵ هزار و ۴۷ مسافر به پایگاه‌های ثابت، ۳۲۳ مراجعه به تیم سیار سحاب، مراجعه ۱۱۳۱ نفر به ایستگاه سلامت، توزیع ۱۹ هزار و ۴۶۴ برگ بروشور راهنمای گردشگر، ارائه خدمات امدادی به ۳۳۶ مسافر، ۱۱۶۴ مراجعه به فضای دوستدار کودک، مراجعه ۲۳۴ نفر به خیمه‌های نماز، پیوستن ۲۴۹۲ مسافر، مقامات و ... به کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» و بازدید ۱۱۵۳ نفر از نمایشگاه‌های هلال‌احمر از دیگر اقدامات در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال‌احمر بوده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743690

وب گردی

وب گردی