استرالیا بازرسی های امنیتی پروازهای خاورمیانه را افزایش می دهد

استرالیا روز شنبه اعلام کرد بازرسی های امنیتی پروازهای برخی کشورهای خاورمیانه را افزایش می دهد، هر چند اجرای برنامه آمریکا و انگلیس برای ممنوعیت همراه داشتن لپ تاپ را متوقف می کند.

به گزارش ایسکانیوز، انگلستان و آمریکا اوایل ماه جاری میلادی همراه داشتن 'لپ تاپ' و 'تبلت' در داخل کابین برخی پروازهای کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را با عنوان ترس از حملات احتمالی متوقف کردند.
براساس گزارش 'اسکای نیوز'، 'دارن چستر' وزیر حمل و نقل استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد: بازرسی تشخیص مواد منفجره به صورت تصادفی از بین مسافران و چمدان های آنها انجام می شود. این بازرسی ها همچنین ممکن است شامل بازرسی وسایل الکترونیک نیز باشد.
وی گفت: تغییرات استرالیا براساس رویه انگلستان است که به تازگی اعلام کرد مسافران دوحه، ابوظبی و دبی به صورت تصادفی در خصوص شناسایی مواد منفجره مورد بازرسی قرار می گیرند.
به گفته این مقام استرالیایی، این کشور در این مرحله ممنوعیت تجیهزات الکترونیک در داخل پروازها را در دستور کار قرار نداده است.
مسافران خطوط هوایی کانتاس، امارات، الاتحاد و قطر که از دوحه، ابوظبی و قطر مستقیم به استرالیا وارد می شوند، بازرسی امنیتی می شوند.
'دارن چستر' با این عنوان که تهدیدی برای استرالیا وجود ندارد، گفت که در پاسخ به توصیه امنیت ملی، دولت فدرال استرالیا این قبیل اقدامات را که از هفته آینده اجرایی می شود، انجام داده است.
ممنوعیت های انجام شده توسط آمریکا شامل 9 شرکت هوایی از 8 کشور ترکیه، مراکش، اردن، مصر، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی و کویت است، در حالی که انگلستان کشورهای مصر، ترکیه، اردن، عربستان سعودی، تونس و لبنان را هدف این برنامه قرار داده است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 743718

وب گردی

وب گردی